تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ9) پیش بینی می شود قیمت آن در سطوح ۵۵٫۶۹ و ۵۵٫۳۲ دلار در هر بشکه مورد حمایت قرار گیرد و بعد از آن به سوی سطح مقاومت ۵۶٫۹۲ افزایش یابد که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح دیده می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از روند نزولی ۵۶٫۹۲ به ۵۳٫۷۱ تشکیل شده اند. از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج افزایشی C از سطح ۵۳٫۷۱ قرار گرفته است و در این موج قادر است خود را تا سطح ۵۷٫۳۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) بالا بکشاند.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۶٫۱۶ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی وجود دارد و چنانچه شکسته شود موجب تقویت قیمت به سطح ۵۶٫۴۸ می شود و تقویت بیشتر آن تاییدی در جهت استمرار موج افزایشی C می باشد.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا قبل از افزایش به سطح مقاومت ۵۷٫۲۴ کمی به سوی سطح حمایت ۵۵٫۳۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۳٫۳۸) برگشته است و پیش بینی می شود در منطقه حمایتی ۵۵٫۶۹ و ۵۵٫۳۲ با افزایش روبرو شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در چارت پایین همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRF0) پیش بینی می شود قبل از افزایش دوباره قیمت آن مقداری به سوی سطح حمایت ۶۰٫۸۷ اصلاح کند و این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۶۱٫۷۷ به وضوح نشان داده است. همانطور که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت ۶۱٫۷۷ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج افزایشی C از سطح ۵۹٫۴۱ تشکیل شده است.

در چارت بعدی این موج از آنجایی که بسیار تند و شارپی بوده احتمال تشکیل حرکت اصلاحی نزولی جزئی وجود دارد. به باور ما چون این موج افزایشی C قادر است قیمت را تا سطح ۶۳٫۲۴ بالا بکشاند این احتمال قویا وجود دارد که از حوالی سطح حمایت ۶۰٫۸۷ شاهد افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال باشیم. در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۱٫۷۷ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت استمرار موج افزایشی C خواهد بود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در چارت همانطور که دیده می شود قیمت نفت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در بررسی چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال با سطح مقاومت دیگر در سطح ۶۲٫۰۹ مواجه است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی c از سطح ۷۱٫۹۵ قرار دارد و به باور ما قیمت آن یکی دو روز در پایین این سطح مقاومت در نوسان خواهد بود تا با قدرت این سطح شکسته شود و خریداران را با هدف ۶۳٫۹۶ دلار در هر بشکه وارد بازار کند. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن