تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ9) پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطح ۵۵٫۹۸ دلار در هر بشکه مورد حمایت قرار بگیرد و بعد از آن به سوی سطح مقاومت ۵۶٫۶۸ افزایش یابد که در چارت به وضوح مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۳٫۷۱ تشکیل شده است و در مقایسه با موج قبلی A این موج افزایشی C به نظر می رسد که هنوز تکمیل نشده باشد و محتمل ترین سناریوی موجود آن است که این موج C قیمت را تا سطح ۵۹٫۶۴ هدایت کند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در چارت پایین همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

بررسی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۵۰٫۹۹ به ۵۷٫۴۳ سطح حمایت مشابه قیمت را بر روی ۵۵٫۹۱ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی وجود دارد که به همراه سطح حمایت ۵۵٫۹۸ می تواند مانع از هر گونه حرکت نزولی بیشتر قیمت گردد. این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۵٫۹۱ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به تضعیف قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۵۴٫۹۷ می شود.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در بررسی چارت روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا با سطح مقاومت ۵۷٫۴۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۲۶٫۰۵ به ۷۶٫۹۰) تشکیل شده است و در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۵۷٫۴۸ به منزله ی تقویت بیشتر قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۴٫۹۰ در چارت روزانه خواهد بود. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRF0) پیش بینی می شود دو مرتبه سطح مقاومت ۶۲٫۵۱ را تاچ کند و این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج صعودی C نشان داده است. همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این موج از سطح ۵۹٫۴۱ آغاز گردیده است و بعد از انکه به بالای سطح ۶۲٫۵۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) رسید از شانس زیادی برای رسیدن به سطح مقاومت بعدی ۶۳٫۲۴ برخوردار است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در چارت همانطور که دیده می شود قیمت نفت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی نزولی که در برخورد به سطح مقاومت ۶۲٫۵۱ اتفاق افتاده در حوالی سطح حمایت ۶۱٫۷۷ پایان یافته است و هر گونه حرکت کاهشی بیشتر به زیر این سطح محدود به سطح حمایت ۶۱٫۴۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۵۹٫۴۱ به ۶۲٫۷۸) خواهد بود.

در بررسی چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال توانسته است که به بالای سطح مقاومت ۶۲٫۰۹ برسد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی c از سطح ۷۱٫۹۵ قرار دارد و به باور ما با توجه به شکسته شدن این سطح مقاومت خریداران را با هدف ۶۳٫۹۶ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴) وارد بازار خواهد کرد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

با وجود این که تردیدهایی در مورد ادامه پایبندی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و سایر تولید کنندگان به توافق کاهش تولید مطرح شده است، قیمت نفت طی روز های اخیر به دلیل انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا و امیدواری به نتیجه مذاکرات تجاری افزایش یافته است.

به باور ما امیدواری به پایان یافتن جنگ تجاری میان آمریکا و چین و تقویت شاخص های اقتصادی و انتظار بازارها به تمدید احتمالی یا حتی کاهش بیشتر تولید نفت گروه اوپک پلاس در اوایل سال آینده موجب تقویت قیمت نفت شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن