تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همچنان پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت افزایشی خود در نزدیکی سطح مقاومت ۵۹۸۸ دلار در هر تن پایان دهد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت جهانی مس در موج افزایشی c قرار گرفته است که سومین موج از یک الگوی صاف یا مسطح از سطح ۵۵۱۸ (پایین ترین سطح ۳ سپتامبر ۲۰۱۹) می باشد و این الگو نشاندهنده تکمیل شدن موج c در حوالی سطح ۵۹۸۸ می باشد.

در چارت یک ساعته بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن کمی به تارگت بالاتر یعنی ۶۰۵۰ اشاره کرده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج c قرار گرفته است. با این حال این موج ممکن است در نرخهای پایین سطح مقاومت ۶۰۵۰ پایان یابد.

در حرکت صعودی چناچه قیمت به بالای سطح ۵۹۸۸ برسد موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۱۹۰ می شود و این در حالی است که در حرکت کاهشی چنانچه سطح حمایت ۵۷۹۷ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۵۶۰۵ خواهد شد و سیگنالی در جهت استمرار روند نزولی به سوی سطح ۵۳۶۸ صادر خواهد کرد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی ‌ترین بورس ‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن هنوز پیش بینی می شود قیمت آن در این هفته سطح مقاومت ۱۸۰۴ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطوح مقاومت بعدی ۱۸۲۸ و ۱۸۶۶ افزایش داشته باشد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۸۰۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۱۸۶۶ به ۱۷۰۵ تشکیل شده است و خط روند نزولی رسم شده نیز به عنوان مقاومت قیمت عمل کرده که پایین تر از این سطح مقاومت می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال ممکن است قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در اولین تلاش خود موفق به شکست سطح مقاومت ۱۸۰۴ نشود و این ناتوانی قیمت منجر به حرکت اصلاحی نزولی قیمت به سوی سطوح ۱۷۸۵ و ۱۷۶۶ دلار در هر تن خواهد شد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن