تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۱۴۵۸ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۱۴۵۴ سقوط کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود بعد از شکسته شدن سطح ۱۴۸۱ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۱۵۵۷ به ۱۴۵۸) این سطح حمایت ۱۴۵۸ بر روی پایین ترین سطح ۱ اکتبر ۲۰۱۹ قرار دارد و این سطح حمایت باعث پول بک به سوی سطح مقاومت ۱۴۷۴ شده است که انتظار می رود به عنوان سطح مقاومت عمل کند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال این الگو به همراه کاهش پیشین قیمت از سطح ۱۵۵۷ یک الگوی پرچم کاهشی را ایجاد کرده است که در میان مدت به هدف نزولی ۱۴۱۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی فعلی C آغاز شده از سطح ۱۵۱۵) اشاره دارد.

به باور ما این حرکت پول بک به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۱۴۷۴ پایان می یابد و بعد از آن می بایست دوباره منتظر کاهش قیمت به سوی سطح حمایت ۱۴۵۸ باشیم. لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه به هر دلیلی قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۴۷۴ برسد و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود می تواند باعث تقویت قیمت به سطح ۱۴۸۱ شود که حالا تبدیل به سطح مقاومت شده است.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت در حوالی سطح ۱۴۵۸ مورد حمایت مهمی قرار گرفته است و می بایست کندل روزانه پایین آن بسته شود تا زمینه را برای کاهش بیشتر قیمت به سطوح ۱۴۵۴ و ۱۴۱۶ فراهم آورد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی دلیلی برای تغییر تحلیل پیشین وجود ندارد وزارت امور بازرگانی چین گفته است اگر چین و ایالات متحده به فاز ۱ توافق تجاری دست یابند ، هر دو طرف می توانند تعرفه های موجود را در همان زمان کنسل کنند ، با همان گزارشی که مبنای قرارداد است که همین خبر باعث تقویت جریان ریسک پذیری و کاهش قیمت جهانی اونس طلا به سطح ۱۴۵۸ شده است.

چین و ایالات متحده توافق کرده اند که می توانند تعرفه های موجود را در مراحل مختلف لغو کنند و اینکه دو طرف چقدر می توانند تعرفه ها را برای توافق نامه فاز ۱ کنسل کنند قابل مذاکره است. به خاطر افزایش خوش بینی ها به انعقاد توافق تجاری و انتشار مجموعه ای از آمارهای خوش بینانه از اقتصاد آمریکا، شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی افزایش یافته است.

همانطور که دیروز گفته شد باید توجه داشت تقویت ارزش دلار آمریکا موجب گران شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند و همین موضوع قیمت جهانی اونس طلا را تحت فشار قرار خواهد داد. سرمایه گذاران بازار همچنان در انتظار تحولات جدید در حوزه جنگ تجاری و مذاکرات میان آمریکا و چین هستند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا