تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ9) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن به سطح حمایت ۵۵٫۹۸ دلار در هر بشکه کاهش یابد و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۵۵٫۱۱ سقوط کند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروچکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۳٫۷۱ تشکیل شده اند.

این موج بسیار کوتاه تر از موج اول یعنی موج A به نظر می رسد و این بدان معناست که موج C هنوز تکمیل نشده است و بعد از انجام این حرکت اصلاحی نزولی دیر یا زود می بایست منتظر افزایش قیمت به سطح ۵۹٫۶۴ باشیم.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در چارت پایین همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال اولین قسمت از این موج تکمیل شده است و مشخص نیست که بخش فعلی حرکت اصلاحی نزولی چقدر عمیق خواهد بود با این حال خط روند افزایشی رسم شده به هدف این حرکت اصلاحی نزولی را در حدود سطوح ۵۵٫۱۱ و ۵۴٫۵۸ نشان می دهد.

در چارت روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا نتوانسته از سطح مقاومت ۵۷٫۴۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۲۶٫۰۵ به ۷۶٫۹۰) عبور کند و این نشان از حرکت اصلاحی نزولی به سوی سطح ۵۵٫۳۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۳٫۳۸) دارد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRF0) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۶۰٫۸۷ کاهش یابد و این موضوع را تشکیل موقت سقف در حوالی سطح مقاومت ۶۳٫۲۴ به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۹٫۴۱ تشکیل شده است و این موج ممکن است در یکی از سطوح ۶۳٫۲۴ یا ۶۵٫۶۰ پایان یابد.

از منظر تحلیل تکنیکال با وجود کاهش عمیق اخیر این موج هنوز تکمیل نشده است زیرا بسیار کوتاه تر از موج اول یعنی موج A به نظر می رسد و بعد از برخورد قیمت به کف کانال صعودی دیر یا زود می بایست منتظر افزایش قیمت در موج C تا سطح ۶۵٫۶۰ باشیم.

با این حال حرکت اصلاحی نزولی فعلی به اندازی کافی عمیق است که بتواند قیمت را تا سطح ۶۰٫۳۱ پایین بکشاند و این سطح مماس با کف کانال صعودی است و به باور ما امروز سطح حمایت ۶۱٫۷۷ چندان سطح حمایت قوی محسوب نمی شود که بتواند جلوی ریزش قیمت را بگیرد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در چارت بعدی همانطور که دیده می شود قیمت نفت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۶۳٫۲۴ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود می تواند باعث تقویت قیمت به سطح مقاومت بعدی ۶۴٫۱۴ شود.

در چارت روزانه نیز سطح حمایت ۶۲٫۰۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی c از سطح ۷۱٫۹۵) شکسته شده است و می تواند منجر به کاهش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۵۹٫۷۶ دلار در هر بشکه شود و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی وجود دارد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن