تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود سطح حمایت ۱۴۵۴ را بشکند و در صورت شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۱۴۴۰ سقوط کند ، زیرا اونس طلا توانسته است که حرکت اصلاحی افزایشی از سطح ۱۴۴۵ (پایین ترین سطح ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹) را در حوالی سطح مقاومت ۱۴۶۶ تکمیل کند و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی افزایشی به بالای سطح مقاومت ۱۴۶۶ (به شروط تثبیت کندل دو ساعته بالای آن ) محدود به سطوح مقاومت ۱۴۷۷ و ۱۴۹۲ خواهد بود.

این سطوح حمایت بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۱۵۱۵ مشخص شده اند و  این موج به زیر سطح ۱۴۵۴ رسیده و شانس بیشتری برای کاهش به سوی سطح ۱۴۱۶ دارد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

با این حال همانطور که گفته شد تثبیت کندل دو ساعته در بالای سطح مقاومت ۱۴۶۶ می تواند به صعود قیمت به دامنه ۱۴۷۷ و ۱٫۴۹۲ منجر شود. در نمودار روزانه ، طلا در حال برگشت به سمت سطح مقاومت ۱۴۶۳ است و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از یک روند صعودی ۱۱۵۹ به ۱۵۵۷ تشکیل شده است و این حرکت پول بک ممکن است حول این سطح مقاومت خاتمه یابد.

با این حال ، الگوی چکش (Hammer) ظاهر شده در ۱۲ نوامبر بعد از یک الگوی شمعی سفید شکل گرفته است که سیگنال معکوس صعودی را تشکیل می دهد. به باور ما تنها زمانیکه اونس طلا به بالاترین سطح ۱۳ نوامبر یعنی قیمت ۱۴۶۶ (به شرط  تثبیت کندل دو ساعته بالای آن) افزایش یابد ، شکست سطح حمایت ۱۴۶۳ یک شکست غلط تایید می شود که می تواند بعد از آن هدف صعودی ۱۴۸۰ را نمایان سازد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از نظر تحلیل بنیادی براساس گزارشات منتشره ، مذاکرات تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین در مورد خرید محصولات کشاورزی و سایر موارد به شدت دچار اختلاف شد‌. در واکنش به این خبر ارزها و دارایی های مطمئن با افزایش روبرو شده اند.

جریانات ریسک گریزی باعث افزایش تقاضا برای اوراق خزانه‌ داری آمریکا شده است و در بازار مبادلات ارزی دلار آمریکا رشدهای خود را از دست داده و ین ژاپن به همراه اونس جهانی طلا رشد کرده است و برای امروز باید دید موفق به تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۱۴۶۶ می شود یا نه.

اعلام آمارهای ضعیف اقتصادی از چین منجر به کاهش شاخصهای سهام آسیا در معاملات امروز شده است و همین امر تقاضا برای خرید دارایی های مطمئن را افزایش داده است. شاخص تولیدات صنعتی و خرده فروشی چین در ماه اکتبر به دلیل ضعف تقاضای جهانی و داخلی و همچنین جنگ تجاری میان آمریکا و چین به طور قابل توجهی کمتر از حد انتظارات اعلام شد.

جرومی پاول ، رئیس بانک فدرال رزرو ایالات متحده به کمیته اقتصادی مشترک گفت نرخ بهره منفی که ترامپ بدنبال آن است در حال حاضر برای اقتصاد ایالات متحده مناسب نیست. وی همچنین گفت که احتمالاً بانک مرکزی روند کاهش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد مگر اینکه تغییرات اساسی در چشم انداز اقتصادی بوجود آید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا