تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود سطح حمایت ۱۴۵۴ را بشکند و در صورت شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۱۴۴۰ سقوط کند ، زیرا اونس طلا توانسته است که حرکت اصلاحی افزایشی از سطح ۱۴۴۵ (پایین ترین سطح ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹) را در زیر سطح مقاومت ۱۴۷۷ تکمیل کند و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی افزایشی به بالای سطح مقاومت ۱۴۶۶ محدود به سطوح مقاومت ۱۴۷۷ و ۱۴۹۲ خواهد بود.

این سطوح حمایت بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۱۵۱۵ مشخص شده اند و  این موج به  زیر سطح ۱۴۵۴ رسیده و شانس بیشتری برای کاهش به سوی سطح ۱۴۱۶ دارد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

با این حال همانطور که گفته شد تثبیت کندل دو ساعته در بالای سطح مقاومت ۱۴۶۶ می تواند به صعود قیمت به دامنه ۱۴۷۷ و ۱۴۹۲ منجر شود این در حالی است که سطوح مقاومت دیگری در ۱۴۸۰ و ۱۴۸۸ وجود دارند که هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۱۵۱۵ به ۱۴۴۵ تشکیل شده اند.

در نمودار روزانه ، طلا در حال برگشت به سمت سطح مقاومت ۱۴۶۳ است و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از یک روند صعودی ۱۱۵۹ به ۱۵۵۷ دیده می شود و این حرکت پول بک ممکن است حول این سطح مقاومت خاتمه یابد.

با این حال ، چکش ظاهر شده در ۱۲ نوامبر بعد از یک الگوی شمعی سفید شکل گرفته است که سیگنال معکوس صعودی را تشکیل می دهد. به باور ما هنگامی که اونس طلا به بالای سطح ۱۴۷۷ دست یابد ، شکست سطح حمایت ۱۴۶۳ یک شکست غلط تایید می شود که می تواند بعد از آن هدف صعودی ۱۴۸۰ و ۱۴۸۸ و ۱۴۹۲ را نمایان سازد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از نظر تحلیل بنیادی اظهارات مشاور اقتصادی کاخ سفید آمریکا که گفته است ایالات متحده آمریکا در حال نزدیک شدن به یک توافق موقت تجاری با چین است، از تقاضای سرمایه گذاران برای خرید دارایی های مطمئن و امن کاسته است و همین مساله منجر به کاهش قیمت جهانی اونس طلا از نزدیکی سطح مقاومت ۱۴۷۷ شده است.

لری کادلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید دیروز با بسیار سازنده توصیف کردن مذاکرات تجاری با پکن گفت، آمریکا در حال نزدیک شدن به یک توافق تجاری با چین است و دو اقتصاد بزرگ جهان به صورت تلفنی با یکدیگر در ارتباط هستند و ممکن است به زودی یک توافق تجاری به دست بیاید.

نوسانات بازار جهانی اونس طلا بیشتر واکنش به حرکات و اخبار بازارهای مالی و موضع گیری مقامات آمریکا و چینی در خصوص مذاکرات تجاری بوده است. سقوط اونس طلا تا پایین ترین نرخهای ۳ ماهه گذشته و سپس آغاز حرکت اصلاحی و بازگشتی، در نتیجه واکنش بازار به اظهار نظر مقامات آمریکایی و چینی بوده است.

در حال حاضر، نوسانات بازار تاثیر بسیار زیادی را از تحولات مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین می پذیرد، بدین جهت، توجه به رشد شاخصهای سهام و سیر حرکت نقدینگی در بازار می بایست مورد توجه قرار گیرد. در تقویم اقتصادی امروز از آمریکا شاخص خرده فروشی برای ماه اکتبر منتشر می شود و انتظار می رود از رقم قبلی %۰٫۳- به میزان %۰٫۲ افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا