تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

همانطور که در نمودار زیر می بینید قیمت نفت خام سبک آمریکا هنوز موفق به شکست سطح مقاومت ۱۰۷٫۲۶ دلار/بشکه نشده است و دیروز چندین بار به این منطقه حمله کرد اما واقعا باید برای امروز منتظر ماند و دید که آیا می تواند از این سد و مانع عبور کند یا خیر؟ درصورتیکه امروز حرکت صعودی پایدار باشد و قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۰۷٫۲۶ باقی بماند می تواند تا سطح ۱۰۸٫۸۲ افزایش یابد.

از دیدگاه بررسی امواج الیوت عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۱۰۷٫۲۶ نشان می دهد که حرکت افزایشی اخیر که از سطح ۱۰۲٫۲۲ آغاز شده در پنج موج تکمیل شده است و اگر امروز نتواند به بالای سطح ۱۰۷٫۲۶ افزایش یابد شاید دوباره به سوی سطح ۱۰۵٫۵۶ ( پایین ترین سطح روز گذشته) برگردد.

در مجموع بر این باوریم که شرایط بازارهای مالی به خاطر نگرانی ها از اختلال عرضه نفت کشورهای عضو اوپک (لیبی و عراق) همچنان به نفع نفت در جریان خواهد بود و با توجه به اینکه تقاضای فصلی افزایش یافته و اختلالات ایجاد شده در عرضه نفت تعادل بین عرضه و تقاضا را بر هم زده است پیشنهاد می کنیم چنانچه قیمت توانست از سطح مقاومت ۱۰۷٫۲۶ عبور کرد وارد خرید با هدف نزدیکی سطح ۱۰۸٫۸۲ شوید.

لازم به ذکر است که اگر امروز نیز موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شود کمکی در جهت تقویت قیمت نفت در بازارهای جهانی خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت سطح حمایت ۱۰۹٫۰۹ دلار/بشکه را لمس کند و در صورت شکسته شدن آن، راهی کاهش تا نرخ ۱۰۸٫۴۷ گردد.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید حرکت افزایشی از سطح ۱۰۵٫۸۵ ( پایین ترین سطح روز ۸ اوت) در بالاترین نرخ روز گذشته یعنی سطح ۱۱۰٫۰۶ به سقف خود رسیده است و این موضوع را بررسی امواج الیوت و کامل شدن چرخه امواج اصلاحی نیز تایید کرده است. این مهر تایید را بررسی امواج الیوت به وضوح در نمودار زیر نمایان ساخته است بطوریکه طول موج اولی با طول موج سومی با هم یکسان هستند.

از این جهت احتمال اینکه حتی قیمت نفت برنت در روزهای آتی دو مرتبه سطح ۱۰۷٫۴۳ ( پایین ترین سطح روز دوشنبه و کف موج b) را لمس کند نیز وجود دارد. البته برای امروز اولین هدف رسیدن قیمت به سطح حمایت ۱۰۹٫۰۹ دلار/بشکه ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از کاهش ۱۱۰٫۰۹ به ۱۰۵٫۸۵) می باشد که در نمودار زیر می بینیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت