تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ9) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۵۷٫۸۴ دلار در هر بشکه را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطوح مقاومت بعدی ۵۸٫۳۰ و ۵۸٫۷۶ صعود کند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکش ۱۳۸٫۲ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۲٫۳۹ تشکیل شده است و در این موج قادر است خود را تا سطح ۵۸٫۷۶ بالا بکشاند که این سطح مماس با خط روند افزایشی رسم شده در چارت یک ساعته است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت خام سبک آمریکا روند خنثی خود مابین نرخهای ۵۶٫۳۳ و ۵۷٫۲۶ را تکمیل کرده و رالی افزایشی به سوی سطح مقاومت ۵۸٫۷۶ را از سرگرفته است و برای امروز هر گونه حرکت نزولی محدود به سطوح حمایت ۵۶٫۹۱ و ۵۶٫۳۳ می باشد.

در بررسی چارت روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا سطح مقاومت کلیدی ۵۷٫۴۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۲۶٫۰۵ به ۷۶٫۹۰) را شکسته است و این شکست به معنای تقویت قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۴٫۹۰ می باشد.

با این حال بهتر است تارگت افزایشی واقع بینانه را در حدود سطح ۵۹٫۵۹ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۳٫۳۸ در نظر گرفت. فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRF0) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۳٫۲۴ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۶۴٫۱۴ صعود کند. همانطور که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۹٫۴۱ تشکیل شده است و در این موج قادر است خود را تا سطوح ۶۳٫۲۴ و ۶۵٫۶۰ برساند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال کانال رسم شده تارگت افزایشی در حدود سطح ۶۵٫۶۰ را نشان می دهد. براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود بعد از چندین بار ناکامی قیمت در شکست سطح مقاومت ۶۲٫۵۱ سرانجام موفق به شکست این سطح مقاومت گردید و سطح مقاومت بعدی بر روی سطح ۶۳٫۲۴ دیده می شود. این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه قیمت به زیر سطح ۶۲٫۱۵ برسد منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۲٫۰۹ می شود.

در بررسی چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال توانسته است که به بالای سطح مقاومت ۶۲٫۰۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۷۱٫۹۵) برسد و به همین خاطر در حال افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۳٫۹۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴ دلار در هر بشکه) می باشد که در چارت دیلی به وضوح مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن