تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا سیگنال فروش صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۱۴۵۴ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۱۴۴۰ سقوط کند. همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این سطح حمایت ۱۴۵۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۱۵۱۵ تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال اونس طلا در این موج قادر است خود را تا سطح ۱۴۱۶ پایین بکشاند که این موضوع را بررسی الگوی پرچم (Flag) نشان داده است و این الگو در چارت پایین تایید شده است. لازم به ذکر است برای امروز سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۴۶۶ دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود و کندل دو ساعته نیز بالای آن بسته شود موجب تقویت جزئی قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۴۷۷ می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در بررسی چارت روزانه نیز کاملا مشخص است که قیمت جهانی اونس طلا در یک کانال نزولی در نوسان است که کف این کانال نزولی هدفی در حدود سطح ۱۴۰۵ را نشانه گرفته است و این سطح در چارت روزانه بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از یک روند صعودی ۱۱۵۹ به ۱۵۵۷ تشکیل شده است و به باور ما نوسانات خنثی قیمت در حوالی سطح ۱۴۶۳ تکمیل شده است و به احتمال زیاد روند نزولی قیمت جهانی اونس طلا که از سطح ۱۵۵۷ آغاز گردیده است از سرگرفته خواهد شد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از نظر تحلیل بنیادی انتشار آمارهایی که نشان از رشد تولیدات کارخانه ای و فعالیت بخش خدمات آمریکا داشت موجب تقویت ارزش دلار آمریکا و کاهش تقاضا برای خرید اونس طلا شده است. به همین دلیل قیمت جهانی طلا به پایین ترین سطح یک هفته گذشته کاهش یافته است که عمده دلیل آن ابراز تمایل مقامات آمریکا و چین برای امضا توافق تجاری تا پایان سال است.

ظاهرا نگرانی ها از طولانی شدن جنگ تجاری میان آمریکا و چین دیگر چندان زیاد نیست و بازارها روی این احتمال قیمت گذاری کرده اند که ممکن است طی چند ماه آینده یک توافق تجاری بین آمریکا و چین به دست آید و مهمترین عامل در تحولات بازار جهانی اونس طلا اخبار مربتط با مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین خواهد بود. خوش بینی ها از توافق تجاری باعث شده است که قیمت سهام در بازار بورس آمریکا با افزایش روبرو شود و موجب تقویت ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار شود.

از آنجایی که اونس طلا به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود افزایش ارزش دلار آمریکا سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر گرانتر برسد و در نتیجه تقاضا پایین آمده و قیمت اونس طلا را نیز کاهش می دهد. بطور کل فلزاتی که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست.

در تقویم اقتصادی امروز آمریکا خبر خاصی منتشر نخواهد شد اما عواملی چون داده های اقتصادی ایالات متحده آمریکا ، مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین ، سیاست بانک فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره و تغییرات ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی بازار احتمالا تا پایان سال میلادی جاری جریان نوسانات قیمت جهانی اونس طلا را در کنترل خواهد گرفت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا