تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF0) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۷٫۳۷ دلار در هر بشکه را تاچ کند و در صورت شکست آن زمینه را برای تضعیف بیشتر قیمت تا سطح حمایت بعدی ۵۶٫۶۸ فراهم آورد که این سطوح را در چارت تایم فریم یک ساعته به وضوح مشاهده می فرمائید.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۵۷٫۳۷ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۳٫۷۱ تشکیل شده است و در این موج قادر است خود را تا سطح ۵۹٫۶۴ برساند که این موضوع را بررسی خط روند صعودی رسم شده در چارت یک ساعته نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

ظاهرا قیمت نفت خام سبک آمریکا بعد از رسیدن به سطح مقاومت ۵۸٫۸۳ پتانسیل و قدرت افزایشی خود را از دست داده است و احتمال تصحیح قیمت به سطوح ۵۷٫۳۷ و ۵۶٫۶۸ زیاد است. به باور ما سه موج کوچک این موج افزایشی C را تشکیل داده است و موج سوم یعنی موج c از پنج موج جزئی ساخته شده است و تا کنون موج اول آن یعنی موج ۱ تکمیل شده است و موج دوم در حال کاهش قیمت به سطح ۵۶٫۶۸ می باشد.

در حرکت صعودی اولین سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۸٫۲۴ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود موجب تقویت قیمت به سطح مقاومت بعدی ۵۸٫۸۳ می شود و اگر حرکت صعودی امتداد بیشتری داشته باشد تاییدی در جهت استمرار موج افزایشی C به سوی سطح مقاومت ۵۹٫۶۴ خواهد بود. در بررسی چارت روزانه نیز قیمت در حال پول بک به سوی سطح حمایت ۵۷٫۴۸ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از یک روند صعودی ۲۶٫۰۵ به ۷۶٫۹۰ می باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG0) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۶۳٫۲۴ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۶۲٫۵۱ سقوط کند. همانطور که در چارت دیده می شود این سطح حمایت ۶۳٫۲۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۹٫۴۱ تشکیل شده است.

هر چند این موج از قدرت زیادی برای کاهش به سوی سطح ۶۵٫۶۰ (مماس با خط روند صعودی رسم شده) برخوردار است اما به نظر می رسد که در حوالی سطح مقاومت ۶۴٫۱۴ موقتا پتاسیل و قدرت افزایشی خود را از دست داده است و به همین خاطر احتمال تشکیل حرکت اصلاحی نزولی زیاد است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. سه موج کوچک این موج C را شکل داده اند و موج سوم یعنی موج c اولین حرکت خود را تکمیل کرده است و حرکت نزولی فعلی ممکن است تا سطوح ۶۲٫۵۱ و ۶۱٫۷۷ امتداد داشته باشد.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۶۴٫۱۴ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت استمرار موج C به سوی سطح ۶۵٫۶۰ خواهد بود و سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۶۴٫۱۴ دیده می شود که توسط سطح ۶۳٫۹۶ در چارت روزانه تبدیل به مقاومت مهم شده است و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴ تشکیل شده است و به همین خاطر پیش بینی می شود قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطح ۶۲٫۰۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج c از سطح ۷۱٫۹۵ دلار در هر بشکه) کاهش داشته باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن