تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF0) پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را در بین سطوح ۵۷٫۳۷ و ۵۸٫۲۴ دلار در هر بشکه در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۳٫۷۱ تشکیل شده است و این موج مومنتوم افزایشی خود را در نزدیکی سطح مقاومت ۵۸٫۸۳ از دست داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال هنوز مشخص نیست که این حرکت اصلاحی نزولی که در برخورد به سطح مقاومت ۵۸٫۸۳ اتفاق افتاده تکمیل شده است یا خیر اما اگر امروز به هر دلیلی بتواند به بالای سطح مقاومت ۵۸٫۲۴ برسد و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود موجب تقویت قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۸٫۵۳ می شود.

این در حالی است که در حرکت نزولی اگر به هر دلیلی سطح حمایت ۵۷٫۳۷ شکسته شود نشاندهنده استمرار موج اصلاحی نزولی به سوی سطح ۵۶٫۶۸ می باشد. به باور ما تنها به شرط نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۸٫۸۳ تاییدی در جهت استمرار موج افزایشی C به سوی سطح ۵۹٫۶۴ خواهد بود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت را نشان می دهد زیرا حرکت اصلاحی نزولی صرفا یک حرکت پول بک به سوی سطح حمایت ۵۷٫۴۸ در چارت روزانه می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از یک روند صعودی ۲۶٫۰۵ به ۷۶٫۹۰ قرار گرفته است. از نظر تحلیل بنیادی نیز اظهارنظرهای مثبت مقامات آمریکایی در چند روز گذشته بار دیگر امیدها به توافق تجاری قریب ‌الوقوع میان آمریکا و چین را در بازارهای جهانی زنده کرده است که همین عامل نیز می تواند باعث تقویت قیمت شود.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در هر صورت برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۵۷٫۳۷ یا ۵۸٫۲۴ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG0) پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۶۳٫۲۴ و ۶۴٫۱۴ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد.

همانطور که در چارت دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۹٫۴۱ شکل گرفته اند و هنوز مشخص نیست که این حرکت اصلاحی نزولی که در برخورد به سطح مقاومت ۶۴٫۱۴ اتفاق افتاده تکمیل شده است یا خیر.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۳٫۲۴ شکسته شود سیگنالی در جهت استمرار حرکت اصلاحی نزولی به سوی سطوح ۶۲٫۵۱ و ۶۱٫۷۷ صادر خواهد کرد که برای تایید این حرکت لازم است که قیمت به پایین سطح ۶۲٫۹۷ (پایین ترین سطح روز گذشته) برسد که این سناریو برای امروز محتمل است. این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۴٫۱۴ با قدرت شکسته شود نشاندهنده استمرار موج افزایشی C به سوی سطح ۶۵٫۶۰ خواهد بود.

برای امروز تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال را نشان می دهد زیرا قیمت در چارت روزانه با سطح مقاومت ۶۳٫۹۶ مواجه است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از یک روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴ قرار گرفته است و ممکن است به سوی سطح ۶۲٫۰۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی c از سطح ۷۱٫۹۵) کاهش داشته باشد که در چارت روزانه به وضوح مشخص گردیده است. به باور ما شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این سطوح ۶۳٫۲۴ و ۶۴٫۱۴ دلار در هر بشکه هدایت کند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن