تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۱۴۵۴ را تاچ کند و در صورتیکه موفق به شکست این سطح شود زمینه را برای کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۴۴۰ فراهم آورد که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۱۵۱۵ تشکیل شده اند و در این موج قادر است خود را تا سطح ۱۴۱۶ پایین بکشاند که این حرکت نزولی را بررسی الگوی پرچم سه گوش نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در چارت پایین افزایش قیمت از سطح ۱۴۵۵ به احتمال زیاد در نزدیکی سطح مقاومت ۱۴۶۶ به پایان رسیده و موج نزولی C از سرگرفته شده است. بنابراین در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۴۶۶ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود می تواند باعث تقویت قیمت به سطح مقاومت بعدی ۱۴۷۷ شود.

در بررسی چارت روزانه قیمت جهانی طلا حرکت پول بک خود را در سطح مقاومت ۱۴۶۳ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۱۵۹ به ۱۵۵۷) تکمیل کرده است و این احتمال قویا وجود دارد که در میان مدت تا سطح ۱۴۰۵ کاهش داشته باشد و این موضوع را بررسی کانال نزولی رسم شده در چارت روزانه به وضوح مشخص کرده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از نظر تحلیل بنیادی امروز بدنبال افزایش ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی بازار و اعلام مثبت فعالیت های کارخانه ای چین ، قیمت جهانی طلا در بازار فعلا از سطح مقاومت ۱۴۶۳ با کاهش مواجه شده است. امروز شاخص فعالیت های کارخانه ای چین در ماه نوامبر سریع ترین رشد خود در طی ۳ ساله گذشته را تجربه کرد و با ثبت ۵۱٫۸ بالاتر از حد پیش بینی های بازار ۵۱٫۵ و رقم قبلی ۵۱٫۷ اعلام گردید.

لازم به ذکر است امروز آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر ۸۹۵٫۶۰۰ تن اعلام شد. نشانه هایی از افزایش فعالیت های تولیدی در چین حکایت از رشد جریانات ریسک پذیری و کاهش تقاضا برای دارایی های امن نظیر طلا و ین ژاپن در بازار دارد. در واقع امروز پس از آنکه آمارها نشان داد که فعالیت های کارخانه ای چین در ماه نوامبر برای اولین بار در طی ۷ ماه گذشته افزایش داشته است، باعث کاهش قیمت جهانی طلا از سطح مقاومت ۱۴۶۳ شده است.

گفتنی است در تقویم اقتصادی امروز از ایالات متحده آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران شاخص موسسه مدیریت عرضه بخش کارخانه ای (ISM) در ماه نوامبر اعلام خواهد شد و پیش بینی می شود از رقم قبلی ۴۸٫۳ به ۴۹٫۲ تغییر یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا