تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۱۴۵۴ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطوح حمایت بعدی ۱۴۴۵ و ۱۴۴۰ کاهش یابد. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۱۴۵۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۵۱۵ تشکیل شده است و این موج توسط حرکت افزایشی قوی از سطح ۱۴۴۵ (پایین ترین سطح ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹) مختل شده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال کاهش عمیق قیمت در روز ۶ نوامبر سیگنالی در جهت استمرار این موج نزولی C به سوی سطح ۱۴۱۶ صادر کرده است اما از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک بهتر است که حد تارگت واقع بینانه را اول در حدود سطح ۱۴۴۰ در نظر گرفت. لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۴۶۶ شکسته شود می تواند باعث تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۴۷۷ شود.

در بررسی چارت روزانه قیمت نتوانسته از سطح مقاومت ۱۴۸۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۲۶۵ به ۱۵۵۷) عبور کند و این می تواند باعث کاهش قیمت به سوی سطح حمایت ۱۴۴۵ شود. به باور ما کانال نزولی در چارت روزانه هنوز به قوت خود باقی است و در میان مدت به تارگت نزولی ۱۴۱۱ (کف این کانال نزولی) اشاره دارد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند.

نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی پس از آنکه آمارهای اقتصادی از آمریکا نشان داد که رشد آمار اشتغال آمریکا در ماه نوامبر رکورد ۱۰ ماه اخیر را شکسته است قیمت جهانی طلا تا سطح ۱۴۵۹ با کاهش مواجه شد اما ضرب العجل ۱۵ دسامبر برای وضع دور جدید تعرفه ها علیه کالاهای چینی به ارزش ۱۵۶ میلیارد دلار همچنان به قوت خود باقی است و این هفته عمده توجهات بازار به جلسه بانک مرکزی آمریکا معطوف شده است.

روز جمعه انتشار آمارهای قوی از بازار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) احتمال عدم تغییر نرخ بهره در آمریکا را تقویت کرد. شاخص اشتغال در اقتصاد آمریکا در ماه نوامبر بیشترین رشد را در طی ۱۰ ماه گذشته داشت و نشان داد که اقتصاد این کشور با وجود ضعف در بخش فعالیت های تولیدی کماکان از رشد نسبی برخوردار است.

اکنون بازارها بر روی نشست روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری بانک فدرال رزرو آمریکا متمرکز شده اند و انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را همچنان در سطح ۱٫۵ تا ۱٫۷۵ درصد حفظ نماید و عمده توجهات بازار به بیانیه همراه نرخ بهره خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا