تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF0) تحلیل اخیر هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۵۹٫۷۵ دلار در هر بشکه را تاچ کند و این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c به وضوح نشان داده است.

همانگونه که در چارت تایم فریم یک ساعته دیده می شود این سطح مقاومت ۵۹٫۷۵ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۵۷٫۷۰ تشکیل شده است و در این موج قادر است خود را تا سطوح ۶۰٫۲۳ و ۶۱٫۸۰ بالا بکشاند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. از منظر تحلیل تکنیکال موج اصلاحی نزولی که در برخورد به این سطح مقاومت اتفاق افتاده به احتمال زیاد در حوالی سطح حمایت ۵۸٫۶۷ پایان می یابد و این موضوع را تثبیت قیمت در اطراف این سطح حمایت نشان داده است.

در چارت پایین نفوذ قیمت به زیر سطح حمایت ۵۸٫۶۷ منجر به کاهش قیمت آن به سطوح ۵۸٫۳۰ و ۵۷٫۷۰ می شود و در چارت روزانه بررسی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۶۳٫۳۸ به ۵۰٫۹۹ سطح مقاومت قیمت را بر روی ۵۸٫۶۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) نشان می دهد که شکسته شده است. از منظر تحلیل تکنیکال شکسته شدن سطح ۵۸٫۶۵ زمینه را برای صعود بیشتر به سطح ۶۳٫۳۸ فراهم آورده است اما بهتر است حد تارگت افزایشی واقع بینانه را در سطح ۶۰٫۴۶ یا ۶۱٫۶۹ در نظر گرفت.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند.

نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG0) تحلیل اخیر هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه به سوی سطح مقاومت ۶۴٫۶۳ افزایش یابد و در صورت شکسته شدن آن به سطوح ۶۵٫۰۶ و ۶۵٫۵۹ افزایش داشته باشد.

همانگونه که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت ۶۴٫۶۳ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج c از سطح ۶۲٫۸۳ تشکیل شده است و در این موج قادر است خود را تا سطوح ۶۵٫۰۶ و ۶۶٫۴۴ بالا بکشاند.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج c بخشی از یک موج بزرگ تر C از سطح ۶۰٫۳۰ را شکل داده است و بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن دیگر از موج C هدف قیمت را بر روی ۶۵٫۵۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) نشان داده است. سطوح حمایت نیز در دامنه ۶۳٫۶۸ تا ۶۳٫۵۳ ساخته شده است که اگر شکسته شود منجر به تضعیف قیمت به سطح ۶۲٫۸۳ می شود.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال سطح مقاومت ۶۳٫۹۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴) را شکسته است. این شکست به معنای افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۷۲٫۶۶ است اما بهتر است هدف افزایشی واقع بینانه را در حدود سطح ۶۵٫۹۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج c از سطح ۵۶٫۱۵ دلار در هر بشکه) در نظر گرفت.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۴٫۸۵۶- میلیون بشکه به میزان ۲٫۷۶۳- میلیون بشکه کاهش داشته باشد. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن