تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF0) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۵۸٫۰۰ دلار در هر بشکه را لمس کند و این موضوع را ادامه ی حرکت اصلاحی نزولی از سطح ۵۹٫۸۵ (بالاترین سطح ۶ دسامبر ۲۰۱۹) نشان داده است.

در چارت پایین این موج اصلاحی نزولی از سه موج شکل گرفته است و موج دوم ممکن است در زیر سطح ۵۹٫۵۱ پایان یابد و در اطراف این سطح باید منتظر موج نزولی c باشیم که می تواند قیمت را تا سطوح ۵۸٫۰۰ و ۵۷٫۴۴ پایین بکشاند که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از روند صعودی ۵۵٫۰۲ به ۵۹٫۸۵ قرار دارند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در حرکت صعودی چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۹٫۵۱ برسد سیگنالی در جهت استمرار روند افزایشی به سوی سطح ۶۰٫۹۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۵٫۰۲) تشکیل شده است. برای اطمینان از رسیدن قیمت به این سطح ۶۰٫۹۴ می بایست قیمت ابتدا از سطح مقاومت ۵۹٫۸۱ عبور کند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در بررسی چارت روزانه نفوذ قیمت به بالای سطح ۵۸٫۶۵ شکست غلط تلقی می شود و در بدترین سناریو قیمت نفت خام سبک آمریکا ممکن است به سوی سطح ۵۷٫۱۹ اصلاح کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۶۳٫۳۸ به ۵۰٫۹۹ قرار گرفته است. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG0) پیش بینی می شود قیمت آن سطح ۶۳٫۰۱ یعنی پایین ترین سطح دیروز را تاچ کند و این موضوع را ادامه ی حرکت اصلاحی نزولی از سطح ۶۴٫۸۸ (بالاترین سطح ۶ دسامبر ۲۰۱۹) نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال موقتا در اطراف سطح ۶۴٫۸۸ به پیک و سقف قیمت خود رسیده است و این نشانه را کاهش قیمت از این نقطه اوج به سطح ۶۳٫۰۱ تایید کرده است.

بررسی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت نشان می دهد که اولین بخش از حرکت اصلاحی در اطراف سطح حمایت ۶۳٫۱۳ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۶۰٫۳۰ به ۶۴٫۸۸) به پایان رسیده است. بخش دوم توسط موج b در نوسان است که ممکن است در زیر سطح ۶۴٫۵۶ به پیک و سقف قیمت خود برسد و موج سوم یعنی موج c می تواند شروع شود و به سوی سطوح ۶۲٫۰۵ و ۶۲٫۵۹ حرکت کند.

در حرکت صعودی چنانچه قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای سطح مقاومت ۶۴٫۵۶ برسد سیگنالی در جهت استمرار روند صعودی به سوی سطح ۶۵٫۵۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج فرضی C از سطح ۶۰٫۳۰) صادر خواهد کرد.

در بررسی چارت روزانه نیز شکست سطح مقاومت ۶۳٫۹۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴) شکست غلط بوده است و ممکن است قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطح حمایت ۶۲٫۲۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از یک موج صعودی c از سطح ۵۶٫۱۵ دلار در هر بشکه) اصلاح کند. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن