تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

دیروز با بسته شدن قیمت یورو در زیر خط موینگ اورج ۱۰ روزه یعنی قیمت حدود ۱٫۳۲۹۲ سفارشهای فروش انجام گرفت و قیمت را تا نزدیکی سطح ۱٫۳۲۳۳ پایین کشاند. امروز چند خبر مثبت از اقتصاد اروپا (شاخصهای نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی فرانسه ، آلمان و منطقه اتحادیه اروپا) منتشر شدند که نشان داد اتحادیه اروپا از رکورد اقتصادی خارج شده است اما علیرغم ظهور خوشبینی ها نسبت به خروج اروپا از رکود ، یورو هنوز نتوانسته است که به بالای منطقه مقاومت ۱٫۳۲۹۰ و ۱٫۳۳۰۰ برسد.

برای امروز اکثر سفارشهای فروش در نزدیکی منطقه ۱٫۳۲۸۰ و ۱٫۳۲۹۰ الی ۱٫۳۳۰۰ قرار گرفته و عبور از این منطقه را بسیار سخت نموده است و حتی تا آنجایی که متوجه شده ام مرحله بعدی سفارش های فروش یورو در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۲۰ و ۱٫۳۳۳۰ چیده شده اند که واقعا گذر از این سفارشها و رسیدن به نرخهای بالای ۱٫۳۳۵۰ بسیار سخت می باشد.

در مورد سفارشهای خرید دیروز گفتیم که اکثر این سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۳۰ چیده شده اند و دیدیم که دقیقا چنین اتفاقی افتاد و پس از آنکه به سطح ۱٫۳۲۳۰ نزدیک شد قیمت یورو را تا نرخهای ۱٫۳۲۸۰ رساند و برای امروز نیز منطقه ۱٫۳۲۳۰ همچنان حمایت بسیار قوی است که هنوز نتوانسته به زیر این سطح کاهش یابد اما چنانچه شکسته شود سفارشات فروش سریعا جایگزین سفارشات خرید خواهند شد که در صورت عبور از این نرخ، اهداف بعدی سطوح ۱٫۳۲۰۰ و ۱٫۳۱۸۵ خواهد بود.

لازم به ذکر است که سفارشات خرید فعلا به نرخهای پایین تر یعنی به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۰۰ و ۱٫۳۱۹۰ الی ۱٫۳۱۸۰ با حد استاپ زیر منطقه ۱٫۳۱۵۰ قرار دارند. در حال حاضر در اواسط سشن اروپا ، ارزش هر یورو در مقابل دلار آمریکا در حدود منطقه ۱٫۳۲۵۰ در حال معامله شدن است و باز هم یادآوری می شود که سطح ۱٫۳۲۳۰ حمایت مهم قیمت امروز می باشد و اگر با قدرت شکسته شود همانطور که گفته شد ممکن است ما کاهشی تا حدود ۱٫۳۲۰۰ و ۱٫۳۱۹۰ الی ۱٫۳۱۸۸ ( پایین ترین سطح روز ۲ اوت) را تجربه کنیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

برای امروز منطقه ۹۷٫۸۰ الی ۹۷٫۷۰ بسیار مهم برای این زوج ارز هستند و  در معاملات بین روز اگر بتواند بالای این عدد بسته شود می توان به افزایش قیمت به سوی منطقه مقاومت ۹۸٫۵۰ و ۹۸٫۸۰ بیشتر امیدوار بود اما باید توجه داشت که برخی از سفارشات فروش امروز به ترتیب در حدود منطقه ۹۸٫۵۰ الی ۹۸٫۷۰ و ۹۸٫۸۰ با حد استاپ بالای ۹۹٫۰۰ قرار دارند.

در مورد سفارشهای خرید نیز همانطور که بیان شد سفارشات اصلی خرید عمدتا روی منطقه حمایت و کف در نزدیکی ۹۷٫۸۰ و ۹۷٫۷۰ قرار دارند و حمایت مستحکم نیز در منطقه ۹۷٫۶۰ الی ۹۷٫۵۰ قرار دارد که نبایستی شکسته شود.

از نظر تحلیل تکنیکال فعلا معامله گران همچنان در حالت خرید هستند و حکایت از افزایش این زوج ارز به سوی منطقه ۹۸٫۵۲ ( خط کیجون سن ) و ۹۸٫۷۵ ( پایه ابر باریک ایچیموکو) الی ۹۸٫۸۰ (سقف ابر باریک ایچیموکو) دارد که در نمودار زیر مشخص است.

لازم به ذکر است که در زوج EurJpy سفارشات خرید امروز در منطقه نزدیکی ۱۳۰٫۰۰ و ۱۲۹٫۸۰ چیده شده اند و برای سفارشات فروش نیز تا آنجای که از چینش سفارشات مشخص است اصل سفارشهای فروش به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱۳۰٫۷۰ و ۱۳۰٫۸۰ و مرحله بعدی در ۱۳۱٫۰۰ تا ۱۳۱٫۱۰ با حد استاپ بالای ۱۳۱٫۵۰  وجود دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

UsdChf:

کف تکنیکال چارت این زوج ارز بر روی منطقه ۰٫۹۳۲۰ باعث شد که قیمت تا بدین لحظه بیش از آن کاهش نیابد و تا حدود منطقه ۰٫۹۳۸۰ افزایش یابد.

همانطور که دیروز در پیشنهادهای معاملاتی روزانه سایت گفته شد سفارشهای خرید بسیاری در حدود قیمت ۰٫۹۳۱۰ وجود داشت که وقتی قیمت از این سطح عبور کرد بخش عمده ایی از سفارشهای خرید انجام گرفت و هم اکنون قیمت تا حدود ۰٫۹۳۸۰ بالا آمده است و کاملا مشخص است که قیمت توانسته است که در بالای سطح ۰٫۹۳۵۶ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) بسته شود.

با توجه به اینکه منطقه مقاومت امروز در حدود ۰٫۹۳۸۷ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) و ۰٫۹۴۰۰ قرار دارد، عبور موفق قیمت این زوج از سطح مهم ۰٫۹۴۰۰ قیمت آن را در مسیر صعودی قرار خواهد داد و در این مسیر، هدف رسیدن به سطح ۰٫۹۴۵۰ الی ۰٫۹۵۰۰ می باشد.

بنابراین برای امروز تا زمانیکه قیمت در بالای سطح ۰٫۹۳۲۰ و ۰٫۹۳۰۰ قرار دارد، روند فعلا صعودی و با اهداف مشخص شده پیش بینی می شود. حد استاپ در زیر سطح ۰٫۹۲۵۶ ( پایین ترین سطح روز گذشته ) در نظر گرفته شده است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک