تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که دیروز گفته شد پیش بینی می شود قیمت آن سطح چنانچه در سشن آمریکا پایین سطح ۱۴۶۶ تثبیت شود می تواند سطح حمایت ۱۴۵۴ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۱۴۴۰ کاهش یابد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این حرکت افزایشی قیمت از سطح ۱۴۴۵ (پایین ترین سطح ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹) به پایان رسیده است که این موضوع را ساختار پنج موجی تایید کرده است. در چارت پایین پنجمین موج یعنی موج e در اطراف خط روند کاهشی تمام شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال روند نزولی هنوز پایدار است که اشاره به ادامه ی سیر نزولی قیمت از سطح ۱۵۵۷ (بالاترین سطح ۴ سپتامبر ۲۰۱۹) دارد و این روند احیا شده است. در حرکت صعودی اولین سطح مقاومت قیمت بر روی سطح ۱۴۷۷ دیده می شود که تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن می بایست در سناریوی نزولی به ۱۴۵۴ تجدید نظر کرد زیرا موجب تقویت قیمت تا سطح مقاومت بعدی ۱۴۹۲ می شود.

در چارت روزانه نیز قیمت جهانی اونس طلا نوسانات خنثی خود در درون یک کانال صعودی کوچک را تکمیل کرده است و انتظار می رود که قیمت سطح حمایت ۱۴۴۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۱۲۶۵ به ۱۵۵۷) را لمس کند که این مستلزم تثبیت قیمت در پایین سطح ۱۴۸۸ می باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.  در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی ایالات متحده به طور اصولی با چین به توافقنامه “مرحله یک” رسیده است ، یک منبع آگاهی درباره مذاکرات دو کشور گفته است که بیانیه ای از کاخ سفید نیز در همین خصوص منتشر شد‌ که باعث تضعیف قیمت جهانی طلا از سطح ۱۴۸۶ شده است.

مذاکره کنندگان ایالات متحده پیشنهاد کرده اند تعرفه های حدود ۳۷۵ میلیارد دلاری کالاهای چینی را ۵۰ درصد کاهش دهند و گفتند تعرفه های ۱۶۰ میلیارد دلاری کالاهای موجود را به حالت تعلیق درآورده اند. چین همچنین موافقت کرده است که در سال آینده ۵۰ میلیارد دلار محصولات کشاورزی آمریکا را به عنوان بخشی از این توافق خریداری خواهد کرد.

اگر ایالات متحده تعرفه های فعلی را تا جایی که گزارش شده است کاهش دهد ، این چیزی نیست که بازارها از قبل در خود لحاظ کرده باشند ، بنابراین می توانیم شاهد افزایش بیشتری در جریانات ریسک پذیری و تقویت دارایی ها پرریسک (سهام) و ارزهای پربازده باشیم و از ارزش دارایی های امن و مطمئن نظیر طلا ، ین ژاپن ، فرانک سوئیس و اوراق قرضه خواهد کاست. در تقویم اقتصادی امروز از آمریکا خبر خاصی منتشر نخواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا