تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF0) تحلیل اخیر هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۵۹٫۸۱ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۶۰٫۹۴ افزایش داشته باشد که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۵٫۰۲ تشکیل شده است و این موج در اولین تلاش خود در شکست این سطح مقاومت ناکام بوده است. با این حال به نظر می رسد که قدرت و پتانسیل لازم برای لمس دوباره این سطح مقاومت برای خریداران بوجود آمده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال پیش بینی می شود دیر یا زود قیمت در موج C تا سطوح ۵۹٫۸۱ و ۶۲٫۷۷ افزایش داشته باشد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۹٫۱۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۵۵٫۰۲ به ۵۹٫۸۵) به هر دلیلی شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۵۸٫۰۰ می شود.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در بررسی چارت روزانه شکسته شدن سطح مقاومت ۵۸٫۶۵ تایید شده است و این شکست به معنای افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۰٫۴۶ است و در بررسی بلند مدت قیمت نفت خام سبک آمریکا در حال افزایش در موج بزرگ (C) است که می تواند در این موج خود را تا سطوح ۶۵٫۹۷ و ۷۵٫۲۳ (خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی) بالا بکشاند. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG0) تحلیل اخیر هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۶۵٫۵۲ افزایش یابد و این موضوع را کم و بیش شکسته شدن سطح مقاومت ۶۴٫۵۲ در چارت به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۶۰٫۳۰ تشکیل شده بود و در تلاش اول خود در شکست این سطح مقاومت ناکام مانده بود اما به نظر می رسد در تلاش این دفعه موفق به شکست آن شده است. آمریکا و چین به حل جنگ تجاری ۱۸ ماهه که موجب تضعیف چشم انداز تقاضا برای نفت شده نزدیک تر شده اند که همین باعث تقویت قیمت نفت در بازار شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج قادر است قیمت را تا سطوح ۶۵٫۵۲ و ۶۸٫۷۵ بالا بکشاند و از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک برای اطمینان از افزایش قیمت به سوی سطح ۶۵٫۵۲ لازم است که قیمت آن از سطح ۶۴٫۸۸ (بالاترین سطح ۶ دسامبر ۲۰۱۹) با قدرت عبور کند. در بررسی چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال سرانجام توانسته که از سطح مقاومت ۶۳٫۹۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴) عبور کند.

این شکست مطمئن به نظر می رسد که زمینه را برای صعود بیشتر به سوی سطح ۷۲٫۶۶ فراهم آورده است. اما بهتر است تارگت افزایشی واقع بینانه را در حدود سطح ۶۵٫۹۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از یک موج صعودی c از سطح ۵۶٫۱۵ دلار در هر بشکه) در نظر گرفت.

از دیدگاه تحلیل فاندامنتال پس از آنکه دونالد ترامپ این سیگنال را ارسال کرد که با چین توافق کرده است سبب بهبود چشم انداز تقاضا برای نفت و اشتها و تمایل برای ریسک پذیری و افزایش قیمت نفت شده است. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن