تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا  (CLG0) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۶۴٫۷۹ دلار در هر بشکه افزایش یابد و شانس شکست این سطح زیاد است که در این صورت می تواند تا سطح مقاومت بعدی ۶۵٫۹۲ صعود نماید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی از یک موج صعودی (۳) از سطح ۵۸٫۱۱ تشکیل شده است و در این موج انتظار می رود که دیر یا زود تا سطح مقاومت ۶۵٫۹۲ افزایش داشته باشد.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا توانسته است که از سطح مقاومت ۶۳٫۱۱ با قدرت عبور کند و این به معنای تقویت قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۵٫۹۷ می باشد و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج صعودی (C) از سطح ۵۰٫۹۹ دیده می شود.

به باور ما به دنبال تشدید تنش ها در خاورمیانه و تهدید آمریکا برای وضع تحریم ها علیه عراق قیمت نفت خام سبک آمریکا در میان مدت و بلند مدت می تواند خود را تا سطح ۷۵٫۲۳ بالا بکشاند. لازم به ذکر است محدوده حمایت قیمت بر روی ۶۴٫۰۸ تا ۶۳٫۶۵ وجود دارد که تنها به شرط شکسته شدن این منطقه منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۶۲٫۹۴ می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG0) پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب به سطوح ۷۰٫۷۴ و ۷۱٫۹۸ صعود کند و این حرکت افزایشی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال توانسته از سطح مقاومت ۶۸٫۷۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۶۰٫۳۰) عبور کند و در این موج انتظار می رود تا سطوح ۷۱٫۹۸ و ۷۳٫۹۷ افزایش داشته باشد که در چارت به وضوح مشاهده می فرمائید.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال از دیگر سطح مقاومت یعنی سطح ۶۸٫۹۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج صعودی c از سطح ۵۶٫۱۵) عبور کرده است و قویا پیش بینی می شود که در میان مدت به سوی سطح مقاومت بعدی ۷۲٫۰۱ افزایش داشته باشد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت خیلی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح ۶۷٫۶۰ دلار در هر بشکه خواهد بود.

از نظر تحلیل بنیادی نگرانی ها از گسترش درگیری در خاورمیانه و احتمال اختلال در عرضه نفت این منطقه که حدود نیمی از تولید نفت جهان را بر عهده دارد افزایش داده است باعث تقویت قیمت نفت خام و برنت در بازار جهانی شده است.

به باور ما در صورتی که افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه باعث اختلال در عرضه نفت در این منطقه شود ، می تواند باعث تقویت بیشتر قیمت نفت شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن