تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن دیر یا زود از سطح مقاومت ۱۶۱۴ عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۱۶۳۹ صعود کند و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و خطوط فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی و ۲۰۰ درصدی از یک روند صعودی از سطح ۱۲۶۵ تشکیل شده اند و این روند در قالب یک موج صعودی (۵) شکل گرفته است که در این موج می تواند خود را تا سطح ۱۷۱۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی) بالا بکشاند که این سطح از محل برخورد خط روند رسم شده از سقف موج (۱) و موج (۳) ساخته شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال مشخص است که موج (۵) می تواند گسترش یابد و احتمالا تا سطح ۱۷۵۵ امتداد یابد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به یکی از سطوح حمایت ۱۵۸۶ و ۱۵۶۸ خواهد بود. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد.

با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از نظر تحلیل بنیادی ایران در ساعات اولیه روز چهارشنبه به تلافی حمله هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده آمریکا و در انتقامی سخت ، حمله نیروهای موشکی به نیروهای آمریکایی در منطقه غرب عراق را آغاز کرد و ترس بازارهای مالی از تنش گسترده تر در خاورمیانه را افزایش داد.

چندین پایگاه آمریکایی در عراق از جمله عین‌الاسد بامداد امروز هدف حملات موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گرفت. به گفته منابع خبری اصابت موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه الاسد حداقل ۸۰ کشته از نظامیان آمریکایی را برجای گذاشته است.

اولین واکنش بازارهای جهانی به اقدامات تلافی‌جویانه ایران افزایش دارایی های امن نظیر اونس جهانی طلا به سطح ۱۶۱۱ بود‌. فضای تنش های ژئوپولیتیکی بر روند نوسانی قیمت جهانی طلا به شدت تاثیرگذار است.

با توجه به اتفاقات اخیر در صورت ادامه ی تنش ها ممکن است قیمت جهانی طلا به نرخهای بالاتر برسد که در ۸ ساله گذشته بی سابقه است. بازار جهانی طلا به‌ هنگام بروز وضعیت‌های آشفته سیاسی و ژئوپولیتیکی محلی امن برای سرمایه گذاری تلقی می‌شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا