تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLG0) پیش بینی می شود قیمت آن در حوالی سطح ۵۹٫۰۸ دلار در هر بشکه مورد حمایت قرار گیرد و دو مرتبه سطح مقاومت ۶۰٫۳۴ را تاچ کند که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۵۵٫۰۲ به ۶۵٫۶۵ قرار گرفته است و کاهش عمیق قیمت از سطح ۶۵٫۶۵ (بالاترین سطح روز ۸ ژانویه ۲۰۲۰) هنوز با حرکت افزایشی اختلالی ایجاد نشده است و به همین خاطر پیش بینی می شود این افزایش قیمت از سطح ۵۹٫۰۸ صورت گیرد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۹٫۰۸ با قدرت شکسته شود تنها منجر به کاهش کوتاه و جزئی قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۵۸٫۳۲ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۵۰٫۹۹ به ۶۵٫۶۵ تشکیل شده است. در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۰٫۳۴ با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۱٫۵۹ خواهد شد.

در بررسی چارت روزانه نیز خطوط فیبوناچی ریتریسمنت از روند کاهشی از سطح ۷۶٫۹۰ به ۴۲٫۳۶ سطح حمایت قیمت را بر روی ۵۹٫۶۳ دیده می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی دیده می شود که این سطح به همراه حمایت در ۵۹٫۰۸ مانع از کاهش قیمت شده اند. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH0) پیش بینی می شود قیمت آن در حوالی سطح ۶۴٫۶۷ مورد حمایت قرار بگیرد و مدتی را در بالای این سطح در نوسان باشد و بعد از آن به سوی سطوح ۶۶٫۰۳ و ۶۷٫۳۸ افزایش یابد که در چارت تایم فریم یک ساعته به وضوح دیده می شود.

همانطور که در چارت نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۶۰٫۳۰ به ۷۱٫۷۵ قرار گرفته است و کاهش قیمت از سطح ۷۱٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۸ ژانویه ۲۰۲۰) هنوز با حرکت افزایشی اختلالی ایجاد نشده است و چنین افزایشی ممکن است از حوالی سطح ۶۴٫۶۷ رخ دهد.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۴٫۶۷ شکسته شود منجر به کاهش جزئی قیمت آن به سوی سطح ۶۳٫۹۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۵۶٫۱۵ به ۷۱٫۷۵) می شود. در بررسی چارت روزانه نیز بررسی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴ سطح حمایت قوی را بر روی ۶۳٫۹۶ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی وجود دارد که مانع از کاهش بیشتر قیمت شده است.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۶۵٫۷۹ (در چارت یک ساعته) شکسته شود موجب افزایش آن به سطح ۶۷٫۳۸ دلار در هر بشکه خواهد شد. از نظر تحلیل بنیادی بعد از تنش های ژئوپولیتیکی منطقه خاورمیانه فعالان بازار اکنون روی فاز نخست توافق تجاری بین آمریکا و چین که قرار است هفته آینده در کاخ سفید امضا شود متمرکز شده اند در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن