تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح ۱۵۳۵ (پایین ترین سطح ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰) را تاچ کند و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است. در چارت پایین کاهش قیمت از سطح ۱۶۱۰ (بالاترین سطح ۸ ژانویه ۲۰۲۰) شامل سه موج می باشد و موج سوم یعنی موج c هنوز تکمیل نشده است که این را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال به احتمال زیاد این موج یک ساختار پیچیده را ایجاد کرده است و در نهایت می تواند به سطح ۱۵۱۸ برسد. حرکت اصلاحی افزایشی فعلی ممکن است در زیر سطح مقاومت ۱۵۶۲ پایان یابد و تنها به شرط افزایش بیشتر قیمت به بالای این سطح مقاومت تاییدی در جهت معکوس شدن روند نزولی آغاز شده از سطح ۱۶۱۰ می باشد که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در نمودار روزانه از نظر بررسی امواج الیوت موج پنجم (۵) ممکن است در حوالی سطح مقاومت ۱۶۱۴ پایان یابد و به باور ما در میان مدت و بلند مدت تا زمانیکه قیمت جهانی اونس طلا پایین سطح مقاومت ۱۵۶۲ قرار گرفته است به تدریج یا به سرعت به سمت موج (۴) یعنی تا حدود سطح ۱۴۴۵ بازخواهد گشت. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از دیدگاه تحلیل بنیادی قیمت جهانی طلا پس از آنکه استیون منوچین وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد تعرفه های مربوط به چین تا فاز دوم توافق تجاری یعنی تا انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا ادامه خواهد یافت مقداری از سطح ۱۵۳۵ با افزایش روبرو شده است اما انتظار می رود این حرکت افزایشی در زیر سطح مقاومت ۱۵۶۲ متوقف شود.

هر چند فاز اول توافق تجاری امروز امضا خواهد شد اما همچنان این نگرانی وجود دارد که امضای این توافق به معنای پایان جنگ تجاری که موجب آشفتگی بازارها در طی یک سال و نیم گذشته شده است نباشد.

از سوی دیگر آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۸۷۴٫۵۱۶ تن کاهش یافته است. براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد. در تقویم اقتصادی امروز از ایالات متحده شاخص های مهمی چون شاخص قیمت تولیدکنندگان (PPI) و فردا شاخص خرده فروشی (RS) اعلام خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا