تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۱۵۶۴ را لمس کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۱۵۷۳ افزایش یابد. همانطور که در نمودار زیر دیده می شود افزایش قیمت از سطح ۱۵۳۵ (پایین ترین سطح ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰) قوی تر از حد انتظارات بوده است و بررسی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت از کاهش ۱۶۱۰ به ۱۵۳۵ نشان می دهد که قیمت توانسته است از سطح مقاومت ۱۵۵۳ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) عبور کند.

سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۵۶۴ دیده می شود که در اطراف سقف موج b قرار دارد و بررسی امواج الیوت نشاندهنده آن است که مقاومت قوی در اطراف این سقف وجود دارد و از این رو احتمال اینکه قیمت جهانی اونس طلا در اولین تلاش خود نتواند از سطح مقاومت ۱۵۶۴ عبور کند نیز وجود دارد. این در حالی است که اگر در حرکت نزولی سطح حمایت ۱۵۵۳ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به تضعیف قیمت به سطوح ۱۵۴۶ و ۱۵۴۰ خواهد شد.

در بررسی چارت روزانه نیز  چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۱۱۵۹ (پایین ترین سطح ۱۶ اوت ۲۰۱۸) ممکن است در حوالی سطح مقاومت ۱۶۱۴ – خط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی از موج قبلی (۳) – تکمیل شده باشد. به باور ما قیمت جهانی اونس طلا در طی هفته های آینده ممکن است به سوی کف موج (۴) یعنی حوالی سطح ۱۴۴۵ اصلاح کند و هر گونه حرکت افزایشی از نرخهای فعلی می تواند در حوالی سطح مقاومت ۱۵۶۸ پایان یابد. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از دیدگاه تحلیل بنیادی چین و ایالات متحده چهارشنبه به‌ طور رسمی مرحله نخست توافق ‌نامه اقتصادی و تجاری خود را در واشنگتن امضا کردند. پیش‌بینی می ‌شود این توافق آتش ۱۸ ماهه درگیری تعرفه‌ ای بین این دو کشور را فعلا خنثی کند. یک ماه پیش این توافق ۸۶ صفحه‌ای حاصل شده بود و روز ۱۵ ژانویه ۲۰۲۰ به طور رسمی بین دو کشور به امضا رسید.

قرار است به‌ زودی مذاکرات برای فاز دوم توافق تجاری آغاز شود. با این حال سرمایه گذاران نگران هستند که تعدادی از مسائل دردناک بین دو اقتصاد برتر جهان حل نشده باشد و به همین خاطر قیمت جهانی اونس طلا در واکنش به توافق نامه دیروز با افزایش روبرو شد. برخی ناامید هستند که ترامپ در مقایسه با عدم اطمینان زیادی که وی به اقتصاد ایالات متحده ، کشاورزان و کارگران تحمیل کرده بود ، سود زیادی نبرده است.

موضوعات مهم ساختاری نظیر یارانه های صنعتی چین و سرقت عظیم از مالکیت فکری آمریکا حتی به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است. این توافق نتوانسته است به مسائل ساختاری اقتصادی که منجر به درگیری تجاری شده است ، بپردازد و نتوانسته تعرفه هایی که باعث کندتر شدن اقتصاد جهانی شده است ، به طور کامل از بین ببرد. در سایر تحولات آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر به ۸۷۸٫۳۲۲ تن افزایش یافت.

در تقویم اقتصادی به غیر از شاخص مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی (پیش بینی بازار ۲۱۶۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۱۴۰۰۰)  امروز از ایالات متحده شاخص خرده فروشی (RS) در ماه دسامبر سال میلادی گذشته اعلام خواهد شد و پیش بینی می شود از رقم قبلی %۰٫۲ به %۰٫۳ افزایش داشته باشد و برای شاخص خالص خرده فروشی نیز پیش بینی می شود از رقم قبلی %۰٫۱ به %۰٫۵ افزایش داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا