تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۱۵۶۴ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۱۵۷۳ افزایش یابد. همانطور که در نمودار زیر دیده می شود افزایش قیمت از سطح ۱۵۳۵ (پایین ترین سطح ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰) قوی تر از حد انتظارات بوده است و بررسی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت از کاهش ۱۶۱۰ به ۱۵۳۵ نشان می دهد که قیمت توانسته است از سطح مقاومت ۱۵۵۳ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) با قدرت عبور کند.

سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۵۶۴ دیده می شود که در اطراف سقف موج b قرار دارد و بررسی امواج الیوت نشاندهنده آن است که مقاومت قوی در اطراف این سقف وجود دارد و از این رو احتمال اینکه قیمت جهانی اونس طلا در اولین تلاش خود نتواند از سطح مقاومت ۱۵۶۴ عبور کند نیز وجود دارد. این در حالی است که اگر در حرکت نزولی سطح حمایت ۱۵۴۶ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به تضعیف قیمت به سطوح ۱۵۴۰ و ۱۵۳۵ خواهد شد.

در بررسی چارت روزانه نیز  چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۱۱۵۹ (پایین ترین سطح ۱۶ اوت ۲۰۱۸) ممکن است در حوالی سطح مقاومت ۱۶۱۴ – خط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی از موج قبلی (۳) – تکمیل شده باشد. به باور ما قیمت جهانی اونس طلا در طی هفته های آینده ممکن است به سوی کف موج (۴) یعنی حوالی سطح ۱۴۴۵ اصلاح کند و هر گونه حرکت افزایشی از نرخهای فعلی می تواند در حوالی سطح مقاومت ۱۵۶۸ پایان یابد. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از دیدگاه تحلیل بنیادی قیمت جهانی اونس طلا در محدوده باریکی بین سطوح ۱۵۵۳ و ۱۵۶۴ قرار گرفته است و این بیشتر خاطر آن است که سرمایه گذاران در غیاب کاتالیزورهای خبری در حاشیه مانده اند. به نظر می رسد که بازار در مدت زمان بسیار نزدیک از کاتالیزورهای خبری خارج شده است و قیمت نوسانات اخیر را هضم می کند و اساساً در حالت انتظار و مشاهده است. آمارهای جدید امروز نشان می دهد که رشد اقتصادی چین در سال گذشته میلادی به پایین ترین رقم در ۲۹ سال گذشته رسیده است.

رشد تولید ناخالص داخلی چین (GDP) در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد اعلام شد که تغییری نسبت به سه ماهه قبل از آن نشان نمی دهد، اما همچنان پایین ترین رقم در طی حدود ۳ دهه گذشته است. امضای فاز نخست توافق تجاری میان آمریکا و چین به تقویت چشم انداز تجارت جهانی کمک کرد و موجب شد تا جریان ریسک پذیری در بازارها افزایش یابد این در حالی است که نگرانی ها درباره تعرفه ها و موضوعات اساسی حل نشده همچنان باقی مانده است.

آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۸۷۹٫۴۹۴ تن افزایش یافت و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد. در تقویم اقتصادی امرو از آمریکا چندان خبر تاثیر گذار و خاصی منتشر نخواهد شد و تنها شاخص مجوز ساختمان سازی و شروع خانه سازی ، سخنرانی هارکر از اعضای بانک فدرال و شاخص مقدماتی تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان ایالات متحده آمریکا اعلام خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا