تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH0) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۵۸٫۳۲ دلار در هر بشکه به سوی سطح مقاومت ۵۹٫۰۸ افزایش یابد و این حرکت را تثبیت قیمت در منطقه حمایت ۵۸٫۳۲ الی ۵۷٫۵۳ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از روند صعودی ۵۵٫۰۲ به ۶۵٫۶۵ و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند بلند صعودی ۵۰٫۹۹ به ۶۵٫۶۵ تشکیل شده اند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال خط روند افزایشی رسم شده سطح حمایت قیمت نفت خام سبک آمریکا را در حوالی سطح ۵۸ نشان می دهد که این در نزدیکی منطقه حمایت اشاره شده قرار دارد و واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته RSI نیز نشاندهنده فرسودگی افت قیمت است و از این رو بعید است که قیمت به زودی به زیر سطح ۵۷٫۵۳ کاهش داشته باشد.

با این حال در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۷٫۵۳ به هر دلیلی با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته منجر به تضعیف قیمت آن به سوی سطح ۵۶٫۵۹ می شود. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH0) تحلیل پیشین هنوز پیش بینی می شود قیمت آن بین منطقه ۶۳٫۹۵ و ۶۴٫۶۷ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این منطقه بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۵۶٫۱۵ به ۷۱٫۷۵ و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی کوتاه ۶۰٫۳۰ به ۷۱٫۷۵ تشکیل شده است.

در چارت پایین در حرکت نزولی چنانچه قیمت به زیر سطح ۶۳٫۹۵ برسد زمینه را برای صدور سیگنال فروش تا سطح ۶۳٫۰۰ صادر خواهد کرد و این در حالی است که در حرکت افزایشی چنانچه قیمت آن به بالای سطح ۶۴٫۶۷ برسد زمینه را برای صدور سیگنال خرید به سطح ۶۵٫۷۹ صادر خواهد کرد.

از این رو نکته قابل توجهی در خصوص قیمت نفت برنت دریای شمال وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

در بررسی چارت روزانه سیگنال قیمت کمی مبهم و امشخص است زیرا براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن قیمت نفت برنت دریای شمال ممکن است تا سطح ۶۲٫۲۱ کاهش داشته باشد و این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۶۵٫۹۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از روند یک موج صعودی c از سطح ۵۶٫۱۵) نشان داده است.

با این حال بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴ سطح حمایت قیمت را بر روی ۶۳٫۹۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد که توسط حمایت دیگر در ۶۳٫۹۵ موقتا مانع از کاهش بیشتر قیمت شده اند.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه به هر دلیلی سطح حمایت ۶۳٫۹۶ شکسته شود تاییدی در جهت کاهش قیمت به سوی هدف ۶۲٫۲۱ خواهد بود و در حرکت صعودی نیز شکسته شدن سطح مقاومت ۶۵٫۹۶ ممکن است قیمت را تا سطح ۶۸٫۹۹ دلار در هر بشکه هدایت کند. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن