تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۱۵۷۳ را بشکند و سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۱۵۸۲ صادر نماید. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۱۶۱۰ به ۱۵۳۵ تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت ویو قیمت جهانی اونس طلا در موج c یا موج (۳) قرار گرفته است که هر دو این موجها قادر هستند قیمت را تا سطح ۱۵۶۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) بالا بکشانند.

با این حال این موجها ممکن است قیمت را تا سطح ۱۵۸۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) هدایت کند که این سطح در نزدیکی ۱۵۸۲ قرار دارد. این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۵۶۱ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته در پایین آن بسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۱۵۵۳ خواهد شد.

در بررسی چارت روزانه بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۱۴۵۸ به ۱۶۱۰ سطح مقاومت قیمت را بر روی ۱۵۷۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) نشان می دهد و به نظر می رسد که قیمت جهانی اونس طلا در تلاش برای رسیدن به این سطح می باشد. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از دیدگاه تحلیل بنیادی بدنبال نگرانی ها از شیوع یک ویروس مرگبار در چین و تنش ها در منطقه خاورمیانه سرمایه گذاران در پی محلی امن برای سرمایه گذاری می گردند و به همین دلیل قیمت جهانی طلا به بالاترین حد خود در ۲ هفته اخیر صعود کرده است.

شیوع یک نوع ویروس جدید کرونا که اکنون به شهرهای بزرگ چین از جمله پکن و شانگهای نیز سرایت کرده و مواردی از آن در کشورهای منطقه نیز مشاهده شده موجب نگرانی سرمایه گذاران و ریسک گریزی در بازارهای مالی شده است. شیوع این بیماری مسری در چین که هم اکنون به شهرهای بزرگ نیز سرایت کرده است، می تواند تاثیر منفی بر وضعیت دارایی های پر ریسک – همانند آنچه در سال ۲۰۰۱ و یا در زمان سرایت ویروس سارس اتفاق افتاد- بجا بگذارد.

اقدام سازمان جهانی بهداشت (WHO) به افزایش درجه هشدار برای بیماری مسری و رو به گسترش کرونا، تحولات مرتبط با این ویروس مرگبار را در صدر اخبار جای داده و موج جدیدی از نگرانی ها، تمایلات ریسک پذیری را تحت تاثیر خود قرار داده است و امروز تحت این شرایط، بازارهای سهام روند نزولی را تجربه می کنند.

درحالیکه تحلیگران به بررسی چگونگی تاثیر این شرایط بر رشد اقتصادی و ارزش دارایی ها می پردازند، به دلایل زیر، به معامله گران هشدار می دهیم که با احتیاط و تردید به اخبار و واکنشهای اولیه بازار توجه داشته باشند؛ اول آنکه، تایید صحّت و درستی آمارهای کنونی تقریباً غیرممکن است زیرا اطلاعات در خصوص چگونگی گسترش ویروس و تاثیرات آن هنوز کامل نیست و دوم آنکه، چنانکه در جریان ایپدمی ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ شاهد بودیم (نمونه مشابه این بیماری)، پس از یک واکنش سریع در بازار ، تاثیر آن پایدار نماند.

در همین حال امروز ۳ موشک کاتیوشا به سوی منطقه سبز بغداد، محل استقرار ساختمان های دولتی و سفارتخانه های خارجی شلیک شد و ۲ موشک در نزدیکی سفارت آمریکا فرود آمده است. از سوی دیگر یک مقام صندوق بین المللی پول (IMF) گفته است به نظر می رسد که رشد اقتصاد جهانی به کف خود رسیده است اما هیچ نشانه ای از ترمیم اقتصادی دیده نمی شود و ریسک های مختلف از تنش های تجاری گرفته تا شوک های زیست محیطی موجب شده تا چشم انداز اقتصاد جهانی نامطمئن به نظر برسد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا