تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا  (CLH0)پیش بینی می شود قیمت آن از سطح مقاومت ۵۹٫۵۰ دلار در هر بشکه عبور کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۶۰٫۳۴ صعود کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی از یک موج افزایشی (C) از سطح ۵۷٫۳۶ تشکیل شده است و در این موج قادر است به روند صعودی آعاز شده از سطح ۵۰٫۹۹ (پایین ترین سطح ۳ اکتبر ۲۰۱۹) به سوی سطح ۶۵٫۶۵ ادامه دهد.

قسمت اول موج (C) از سه موج کوچکتر تشکیل شده است و تاکنون فقط دو موج کوچک ظاهر شده است و موج سوم یعنی موج c در حال افزایش به سوی سطح ۵۹٫۵۰ می باشد. از نظر تحلیل تکنیکال باید توجه داشت کاهش قیمت به زیر سطح ۵۷٫۳۶ تاییدی در جهت استمرار روند نزولی آغاز شده از سطح ۶۵٫۶۵ به سوی سطوح ۵۶٫۴۷ و ۵۵٫۰۲ است.

از نظر تحلیل بنیادی شرکت ملی نفت لیبی به دلیل ناتوانی در بارگیری نفت از ۲ میدان نفتی اصلی خود اعلام حالت اضطراری کرد و ناآرامی های اخیر در لیبی می تواند باعث تقویت قیمت نفت شود. جنگ نیابتی چند ساله در لیبی ریسک توقف طولانی تولید نفت در این کشور را افزایش داده و هیچ نشانه ای از توقف درگیری ها در این کشور دیده نمی شود.

در بررسی چارت روزانه تجزیه و تحلیل خطوط فیبوناچی ریتریسمنت از رالی صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰ سطح حمایت قیمت را بر روی ۵۷٫۳۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد و واکنش بازار به این سطح حمایت نشان دهنده افزایش قیمت به ۶۰٫۸۸ است. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH0) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطوح مقاومت ۶۵٫۷۹ و ۶۶٫۰۳ را تاچ کند و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت نشان داده است. همانطور که در چارت دیده می شود رالی افزایشی قیمت از سطح ۶۳٫۵۵ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۲۰) شامل سه موج می باشد.

در چارت بعدی تاکنون فقط دو موج آن ظاهر شده است و موج سوم یعنی موج c در حال افزایش به سوی سطوح ۶۵٫۷۹ و ۶۶٫۰۳ است. همانطور که در چارت ملاحظه می فرمائید هر یک از این سطوح برای قیمت نفت برنت دریای شمال به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۵۶٫۱۵ به ۷۱٫۷۵ و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۶۰٫۳۰ به ۷۱٫۷۵ قرار گرفته اند.

از منظر تحلیل تکنیکال تازمانیکه قیمت نفت برنت دریای شمال بالای سطح ۶۳٫۹۵ تثبیت شده است الگوی کف بالا و پایین (high-low bottom) ممکن است در حوالی این سطح ساخته شده باشد و این یک الگوی صعودی محسوب می شود و نشان از ادامه روند صعودی آغاز شده از سطح ۵۶٫۱۵ دارد. در بررسی چارت روزانه نیز حمایت قیمت بر روی ۶۳٫۹۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت از رالی صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴) وجود دارد و این سطح حمایت تقریبا منطبق با سطح ۶۳٫۹۵ در چارت یک ساعته است.

بنابراین این احتمال قویا وجود دارد که قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطح ۶۵٫۹۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج صعودی c از نقطه شروع سطح ۵۶٫۱۵ دلار در هر بشکه) افزایش یابد که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

از نظر تحلیل بنیادی جنگ نیابتی چند ساله در لیبی ریسک توقف طولانی تولید نفت در این کشور را افزایش داده و هیچ نشانه ای از توقف درگیری ها در این کشور دیده نمی شود و ناآرامی های اخیر در لیبی می تواند باعث تقویت قیمت نفت شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن