تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطوح ۱۵۵۳ و ۱۵۵۰ اصلاح کند و این موضوع را همانطور که دیروز اشاره شد تثبیت قیمت در پایین سطح مقاومت ۱۵۶۴ در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۱۶۱۰ (بالاترین سطح ۸ ژانویه ۲۰۲۰) به ۱۵۳۵ تشکیل شده است و قیمت جهانی اونس طلا مدتی است که مابین نرخهای ۱۵۴۶ و ۱۵۶۴ در نوسان است و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۵۴۶ با قدرت شکسته شود منجر به تایید استمرار روند نزولی از سطح ۱۶۱۰  می شود و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۵۶۶ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت استمرار موج افزایشی c به سوی سطح ۱۵۷۸ خواهد شد.

در بررسی چارت روزانه ستاره دنباله دار که در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۲۰ ساخته شده است اشاره به عدم تکمیل حرکت اصلاحی نزولی از سطح ۱۶۱۰ دارد و سه موج این حرکت اصلاحی را تشکیل داده است. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۵۵۲ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت پیشرفت موج نزولی C به سوی سطح ۱۵۳۴ خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۱۴۵۸ به ۱۶۱۰ قرار گرفته است. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی سازمان بهداشت جهانی از اعلام وضعیت فوق العاده بین المللی در مورد ویروس کرونای چینی خودداری کرده است و سرمایه گذاران به بازارهای پرریسک نظیسر سهام متمایل شده اند و این مسئله سبب تثبیت قیمت جهانی اونس طلا در پایین سطح مقاومت ۱۵۶۴ شده است. ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی پس از آنکه بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ بهره را تغییر نداد، در نزدیکی بالاترین رقم یک ماه اخیر در نوسان است.

سرمایه گذاران اکنون منتظر اولین نشست سیاستگذاری بانک فدرال رزرو آمریکا در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژانویه هستند. لازم به ذکر است برای امروز آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۹۰۰٫۵۷۶ تن افزایش یافت و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا