تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا  (CLH0)تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۵۴٫۶۷ دلار در هر بشکه سقوط کند و این موضوع را تثبیت قیمت در پایین سطح مقاومت ۵۶٫۶۰ نشان داده است. در چارت پایین کاهش عمیق قیمت در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۰ تاییدی در جهت استمرار روند نزولی آغاز شده از سطح ۶۵٫۶۵ است.

این روند در قالب یک موج نزولی c در جریان است که در این موج می تواند قیمت را تا سطوح ۵۴٫۶۷ و ۵۱٫۵۴ کاهش یابد و این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار گرفته اند.

از نظر تحلیل تکنیکال بعد از شکسته شدن سطح حمایت ۵۶٫۵۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۵۰٫۹۹ به ۶۵٫۶۵) قیمت در روند نزولی قرار گرفته است و هر گونه حرکت اصلاحی از سطح حمایت ۵۵٫۶۳ ممکن است در حوالی این سطح ۵۶٫۵۹ که حالا تبدیل به مقاومت شده متوقف شود.

در بررسی چارت روزانه نیز بررسی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰ شکسته شدن سطح حمایت ۵۷٫۳۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) را نشان می دهد و زمینه را برای فرود بیشتر قیمت تا سطح ۵۴٫۴۸ فراهم آورده است.

این شانس قویا وجود دارد که این حرکت کاهشی که از سطح ۶۵٫۶۵ (بالاترین سطح ۸ ژانویه ۲۰۲۰) آغاز گردیده است در حوالی این سطح حمایت ۵۴٫۴۸ پایان یابد. در نمودار ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH0) پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود در اطراف سطح مقاومت ۶۲٫۸۵ پایان دهد و بعد از  آن به سوی سطح ۶۰٫۹۱ سقوط کند و این موضوع را کاهش قیمت در موج نزولی c نشان داده است.

در چارت کاهش قیمت در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۰ تاییدی در جهت استمرار روند نزولی از سطح ۷۱٫۷۵ نشان داده است و با توجه به قرار گرفتن قیمت در موج c ممکن است این روند تا سطوح ۶۰٫۹۱ و ۵۷٫۷۸ ادامه داشته باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c قرار گرفته اند.

در چارت پایین سطح حمایت ۶۱٫۸۸ موقتا مانع از کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال شده است که همین امر باعث ایجاد حرکت اصلاحی افزایشی محدود به سطح مقاومت ۶۲٫۸۵ شده است که این سطح توسط سطح دیگر ۶۲٫۱۱ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۵۶٫۱۵ به ۷۱٫۷۵) مورد حمایت قرار گرفته است. در حرکت صعودی چنانچه قیمت از بالا سطح مقاومت ۶۲٫۸۵ را بشکند سیگنال زودهنگامی در جهت تکمیل شدن موج c صادر خواهد کرد که می تواند هدف ۶۴٫۰۴ را نمایان سازد.

در بررسی چارت روزانه الگوی گوه یا کنج (Wedge) شکل گرفته که اشاره به خط روند نزولی پایین در حدود سطح ۵۹٫۹۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی از یک موج c از سطح ۵۶٫۱۵ دلار در هر بشکه) دارد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن