تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به خاطر نگرانی ها از گسترش شیوع ویروس کرونای چینی در چین به نرخهای بالاتر ۱۵۷۸ یعنی سطح ۱۵۸۸ افزایش یابد و این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۵۶۴ در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۱۶۱۰ (بالاترین سطح ۸ ژانویه ۲۰۲۰) به ۱۵۳۵ تشکیل شده بود که هفته گذشته با قدرت شکسته شد و تاییدی در جهت استمرار موج افزایشی c به سوی ۱۵۸۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۴۵۸ به ۱۶۱۰) در چارت روزانه خواهد بود.

در پی افزایش نگرانی ها در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشور چین و فراگیر شدن آن ، قیمت جهانی طلا به بالای سطح مقاومت ۱۵۷۳ افزایش یافت. در طی معاملات هفته گذشته نگرانیهای فزاینده نسبت به شیوع ویروس کرونای جدید در چین، از قیمت جهانی طلا پشتیبانی کرده است و این در حالی است که قیمت جهانی نفت در بازارهای جهانی با کاهش مواجه شده است.

چنانچه سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری جهانی اعلام کند، بازار ممکن است نگران تکرار دوران اپیدمی سارس شود که تاثیر اقتصادی قابل توجهی خواهد داشت و قیمت جهانی طلا ممکن است در واکنش به این موضوع، بالاتر رود.  طلا معمولا در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی به پناهگاه مطمئن برای دارایی سرمایه گذاران تبدیل می شود.

چین تا چند روز دیگر به استقبال سال نوی چینی می رود و سرمایه گذاران نگران تهدید گسترش بیماری با سفر صدها میلیون چینی در طول تعطیلات سال نو هستند. با توجه به نرخ پایین بهره ، ریسک‌های ژئوپولیتیکی ، بلاتکلیفی‌هایی سیاسی نظیر استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و نگرانی ها از ویروس کرونا در چین و کاهش رشد اقتصاد بین الملل شرایط به گونه ای است که روند قیمت جهانی طلا را افزایشی می کند.

خبرهای بیشتر از ویروس کرونا و نشست روزهای ۲۸ و ۲۹ ژانویه بانک فدرال رزرو آمریکا عوامل اصلی تغییرات قیمت طلا در هفته ی جاری خواهد بود. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا