تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود که قیمت آن در اطراف سطح مقاومت ۱۵۸۲ به حرکت افزایشی خود پایان دهد و بعد از آن به سوی سطح حمایت ۱۵۷۳ اصلاح کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۱۵۳۵ به ۱۶۱۰ تشکیل شده است و این سطح مشابه خط روند نزولی رسم شده به مقاومت جدی برای اونس طلا تبدیل شده است.

تا زمانیکه قیمت جهانی اونس طلا نتوانسته به این حرکت افزایشی خود از سطح ۱۵۶۲ (پایین ترین سطح ۲۹ ژانویه ۲۰۲۰) به بالای سطح مقاومت ۱۵۸۶ (بالاترین سطح ۲۷ ژانویه ۲۰۲۰) ادامه دهد این سطح ۱۵۶۲ ممکن است دوباره لمس شود زیرا افزایش قیمت از سطح ۱۵۳۵ هنوز به نظر می رسد که قسمت دوم از یک چرخه سه موجی از سطح ۱۶۱۰ باشد. در حرکت صعودی باید توجه داشت به محض صعود قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۵۸۶ می بایست هدف افزایشی ۱۶۱۰ را دنبال کرد و سناریوی اصلاحی از اطراف سطح ۱۵۸۲ به سطح ۱۵۷۳ خنثی خواهد شد.

در بررسی چارت روزانه نیز سطح مقاومت مهم قیمت بر روی ۱۵۸۸ دیده می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۴۵۸ به ۱۶۱۰ تشکیل شده است و تنها به شرط شکسته شدن این سطح مقاومت و تثبیت کندل روزانه بالای آن می تواند تاییدی در جهت افزایش قیمت آن به سوی هدف ۱۶۱۰ باشد. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی قیمت جهانی اونس طلا پس از آنکه بانک مرکزی آمریکا گفت که شیوع ویرس کرونا می تواند به اقتصاد چین در کوتاه مدت آسیب برساند با افزایش روبرو شده است. بانک مرکزی آمریکا در جلسه دیشب خود نرخ بهره بانکی را بدون تغییر در محدوده ۱٫۵ الی ۱٫۷۵ ثابت نگه داشت و سخنان رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا حاکی از ادامه رشد متوسط اقتصادی و بازار کاری قوی بود و هیچ علامت و نشانه ی از تغییر قریب الوقوع در میزان نرخ بهره از خود نشان نداد.

جرومی پاول رئیس بانک فدرال گفت شیوع ویروس جدید کرونا در چین چیز مهمی است که حداقل در کوتاه مدت اثراتی در اقتصاد چین خواهد گذاشت. منابع چینی اعلام کردند، شمار افرادی که تاکنون در چین بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند به ۱۷۰ نفر رسیده است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که روز پنجشنبه دوباره تصمیم خواهد گرفت که آیا ویروس جدید چین از موارد اضطراری جهانی است یا خیر.

به دلیل نگرانی از تاثیرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا همچنان میزان اعتماد در بازارها پایین گزارش شده است و برای امروز باید منتظر ماند و دید قیمت جهانی اونس طلا موفق به عبور از سطوح مقاومت تکنیکال ۱۵۸۲ و ۱۵۸۸ خواهد شد یا خیر. در تقویم اقتصادی امروز از آمریکا تنها شاخص مقدم تولیدات ناخالص داخلی (GDP) برای سه ماهه پایانی سال گذشته و شاخص مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی منتشر خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا