تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۵۶۴ کاهش یابد و با شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۱۵۵۳ سقوط کند. همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این سطح حمایت ۱۵۶۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۱۵۳۵ به ۱۶۱۰ تشکیل شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

قیمت جهانی اونس طلا دو مرتبه در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۵۸۲ ناکام بوده است. از نظر تحلیل تکنیکال یا یک سقف دو قلو یا یک الگوی صاف در اطراف این سطح شکل گرفته است. هر دو این الگوها اشاره به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۵۶۴ دارد و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه قیمت از بالا بتواند به بالای سطح مقاومت ۱۵۸۲ برسد زمینه را برای صعود بیشتر به سطوح ۱۵۹۳ و ۱۶۱۰ فراهم می آورد.

در بررسی چارت روزانه نیز همانطور که مشاهده می فرمائید قیمت جهانی اونس طلا با سطح مقاومت ۱۵۸۸ مواجه است و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۴۵۸ به ۱۶۱۰ وجود دارد و چنانچه شکسته شود و کندل روزانه بالای آن بسته شود تاییدی در جهت افزایش به سوی سطح ۱۶۱۰ خواهد بود.

از نظر تحلیل بنیادی پس از آنکه بررسی ها نشان داد که فعالیت های تولیدی در چین در ماه ژانویه تغییری نکرده و بخش خدمات شاهد رشد بوده است، قیمت جهانی طلا نوسان قیمت محدودی داشت، اما نگرانی ها در مورد ویروس کرونا و تاثیرات اقتصادی آن سبب شد تا قیمت جهانی طلا همچنان در مسیر ثبت دومین رشد ماهانه متوالی باقی بماند.

سازمان بهداشت جهانی دیشب شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت فوق العاده بین المللی اعلام کرد و تعداد کشته های ابتلا به این ویروس به ۲۱۳ تن رسیده و ویروس به ۲۰ کشور جهان گسترش یافته است. این سازمان همچنین اعلام کرده است هیچگونه محدودیتی در زمینه سفر یا تجارت با چین را توصیه نمی کند و در واقع مخالف آن است که این خبر فعلا باعث کاهش قیمت جهانی اونس طلا از نزدیکی سطح مقاومت ۱۵۸۲ شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا