تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

دیروز همانطور که گفتیم موجودی هفتگی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا با کاهش مواجه شد و از رقم قبلی ۱٫۳ – میلیون و رقم مورد انتظار ۱٫۴- میلیون به ۲٫۸- میلیون بشکه کاهش یافت که همین به تقویت قیمت نفت انجامید و برای امروز از آنجایی که روند افزایشی آغاز شده قیمت از سطح ۱۰۲٫۲۲ دلار/بشکه استمرار بیشتری خواهد داشت، پیش بینی می کنیم که قیمت نفت خام سبک آمریکا تا منطقه ۱۰۸٫۶۸ و ۱۰۹٫۴۰ افزایش یابد.

این گسترش و استمرار حرکت افزایشی قیمت نفت را لمس سطح ۱۰۷٫۳۳ در معاملات دیروز که بالاتر از سطح ۱۰۷٫۲۰ ( بیشترین سطح روز سه شنبه ) بوده تایید کرده است و انتظار داریم قیمت نفت خام از خط روند نزولی رسم شده بزودی عبور کند.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که ما هم اکنون در موج افزایشی ۳ از موج قدرتمند افزایشی V هستیم که می تواند در این موج قیمت را تا حدود منطقه ۱۰۸٫۶۸ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱۰۹٫۴۰ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) بالا ببرد و حتی ممکن است تا هدف ۱۱۰٫۵۸ افزایش قیمت داشته باشیم که این هدف آخری بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی قرار گرفته است.

بنابراین برای امروز هنوز هم تمایل برای خرید نفت وجود دارد و بنابراین، حرکت نزولی چندان پایدار نخواهد بود مگر آنکه قیمت نفت خام سبک آمریکا به زیر سطح حمایت ۱۰۶٫۳۶ دلار/بشکه کاهش یابد و به این دلیل چشم انداز کلی قیمت نفت از ثبات افزایشی کامل برخوردار است. در نمودار زیر هدفهای بعدی قیمت نفت خام سبک آمریکا مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار نفت برنت دریای شمال همانطور که مشخص است هنوز تغییر مشخصی در تمایلات بازار دیده نمی شود و قیمت نتوانسته که خود را در درون تونل افزایشی نگه دارد و با تکمیل موج e در حال حاضر به زیر ضلع پایینی خط روند افزایشی کاهش یافته است.

آنچه که در نمودار زیر مشاهده می شود نشان می دهد که فعلا سطح مقاومت ۱۱۰٫۸۴ قابل نفوذ نیست و به خاطر همین شاهد برگشت و اصلاح قیمت بودیم.

سطح اصلی ورود خریداران در بالای سطح ۱۱۰٫۸۴ است اما ناتوانی استحکام این سطح فعلا منجر به کاهش قیمت گردیده است. این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است و تنها شکست این سطح موجب تقویت قیمت نفت برنت به ۱۱۱٫۴۳ می شود.

در حرکت نزولی تنها شکست سطح حمایت ۱۰۹٫۰۰ و تثبیت ۲ ساعته زیر آن قیمت را در مسیر کاهشی قرار خواهد داد و در مقابل همانطور که در بالا گفته شد چنانکه نفت برنت قادر به عبور از مقاومت ۱۱۰٫۸۴ دلار/ بشکه باشد، حرکت اصلاحی و نزولی پایان یافته و خریداران را برای ادامه حرکت صعودی روزانه وارد بازار خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت