تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن در حوالی سطح ۱۵۷۳ مورد حمایت قرار بگیرد و بعد از آن روند صعودی خود را از سربگیرد و با افزایش قیمت روبرو شود. همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا در یک کانال صعودی قرار گرفته است و بعد از عدم توانایی قیمت در شکست خط روند بالایی کانال مقداری به سمت کف این کانال یعنی حدود سطح ۱۵۷۳ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۱۵۳۵ به ۱۶۱۰) اصلاح کرده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

برای امروز در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۵۹۳ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت استمرار روند صعودی قیمت به سطوح ۱۶۰۰ و ۱۶۱۰ خواهد بود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۱۵۷۳ بسته شود به منزله ی تکمیل شدن رالی افزایشی قیمت از سطح ۱۵۳۵ تلقی خواهد شد.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت جهانی اونس طلا موفق به شکست سطح مقاومت ۱۵۸۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۴۵۸ به ۱۶۱۰) نشده است و در حال اصلاح به سوی سطح حمایت ۱۵۷۴ است که اگر این سطح حمایت به هر دلیلی شکسته شود و کندل روزانه زیر آن بسته شود زمینه را برای اصلاح بیشتر به سوی سطح حمایت بعدی ۱۵۵۲ فراهم می آورد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی نگرانی ها در مورد تبعات اقتصادی شیوع سریع ویروس جدید کرونا در چین موجب افزایش تمایلات معامله گران برای سرمایه گذاری در بازارهای امن نظیر طلا شده است با این حال امروز پس از آنکه بانک مرکزی چین برای کمک به شرکتهای آسیب دیده از اپیدمی کرونا نقدینگی بیشتری را به بازارهای خود تزریق کرد و در کنار تقویت ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار ، قیمت جهانی طلا مقداری از بالاترین نرخهای یک ماهه اخیر به نرخهای پایین اصلاح کرده است اما با سطوح حمایت ۱۵۷۴ و ۱۵۷۳ و پس از آن سطوح حمایت ۱۵۵۳و ۱۵۵۲ روبرو است.

مقامات چینی قول داده اند از ابزارهای مختلف سیاست پولی برای اطمینان از نقدینگی کافی و حمایت از شرکت های تحت تأثیر شیوع شهر ووهان چین که تاکنون جان بیش از ۳۶۱ نفر را گرفته است، استفاده کنند. بانک مرکزی چین اعلام کرده است ۱٫۲ تریلیون یوان معادل ۱۷۴ میلیارد دلار نقدینگی به بازارها تزریق می کند.

سرمایه گذاران بازار خود را برای کاهش شدید شاخص ها در بازار بورس چین که قرار است پس از تعطیلات طولانی سال نوی چینی امروز بازگشایی شود اماده کرده اند. از آنجایی که گسترش ویروس کرونا ریسک های پیش روی دومین اقتصاد بزرگ جهان را افزایش داده است احتمال تقویت قیمت جهانی اونس طلا از نزدیکی سطوح حمایت اشاره شده وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا