تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH0) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۰٫۳۴ دلار در هر بشکه را دوباره لمس کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش جدید این بار با هدف های ۴۹٫۶۱ و ۴۸٫۴۱ خواهد شد.

همانطور که در چارت پایین به وضوح مشخص شده است این سطح حمایت ۵۰٫۳۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکش ۱۱۴٫۶ درصدی از یک موج نزولی (۳) از سطح ۵۹٫۷۳ تشکیل شده است و این موج به زیر سطح پیوت ۵۱٫۵۴ رسیده است و ممکن است این موج نزولی به محدوده ۴۸٫۴۱ و ۴۶٫۴۸ امتداد داشته باشد که توسط یک کانال نزولی مشخص گردیده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل فنی و تکنیکال چنانچه امروز به هر دلیلی قیمت بتواند به بالای سطح مقاومت ۵۱٫۵۴ برسد و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود باعث تقویت قیمت به سطح مقاومت بعدی ۵۲٫۶۵ خواهد شد. در بررسی چارت روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا سطح حمایت ۵۲٫۴۶ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی (C) از سطح ۶۵٫۶۵- را شکسته است و این شکست به منزله ی تایید استمرار این موج نزولی به سوی سطح ۴۴٫۳۰ می باشد که توسط الگوی گوه یا کنج (Wedge) نشان داده شده است.

با این حال بهتر است هدف نزولی واقع بینانه را در حدود سطح ۴۸٫۳۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی (C) در نظر گرفت. در نمودار ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های کاهشی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ0) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۵٫۸۴ را مجدد لمس کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۵۴٫۶۵ سیگنال فروش جدید صادر نماید.

همانطور که در چارت دیده می شود این سطح حمایت ۵۵٫۸۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی از یک موج نزولی ۳ از سطح ۶۵٫۹۸ تشکیل شده است و در این موج انتظار می رود تا سطوح ۵۴٫۶۵ و ۵۲٫۷۱ کاهش یابد. گسترش نگرانی ها از تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا در چین منجر به ثبت چهارمین کاهش هفتگی قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است.

این در حالی است که در حرکت صعودی سطح مقاومت اولیه بر روی ۵۶٫۵۸ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود تنها موجب افزایش اندک و جزئی قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۷٫۷۸ خواهد شد.

در بررسی چارت روزانه الگوی نزولی گوه یا کنج تایید شده است که همین به هدف نزولی ۴۳٫۶۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۷۱٫۷۵) اشاره دارد با این حال بهتر است هدف نزولی را در حدود سطح ۵۳٫۳۵ در نظر گرفت.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه به هر دلیلی سطح مقاومت ۵۶٫۹۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴) با قدرت شکسته شود موجب پول بک قیمت نفت برنت دریای شمال به سمت خط روند پایینی از الگوی گوه یا کنج یعنی حدود سطح ۵۸٫۰۰ دلار در هر بشکه خواهد شد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن