تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۱۵۷۳ و ۱۵۸۲ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. نکته قابل توجهی در خصوص قیمت جهانی طلا وجود ندارد و برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه هر یک بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از رالی صعودی ۱۵۳۵ به ۱۶۱۰ قرار دارند و در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۵۸۲ با قدرت شکسته شود موجب استمرار روند صعودی قیمت به سطح ۱۵۹۳ خواهد شد. با این حال تمایلات بازار کاهش قیمت را نشان می دهد که این موضوع را می توان از واگرایی کاهشی قیمت در اندیکاتور یک ساعته RSI متوجه شد که اشاره به فرسودگی روند صعودی دارد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در بررسی چارت روزانه نیز همانطور که دیروز گفته شد قیمت جهانی اونس طلا موفق به شکست سطح مقاومت ۱۵۸۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۴۵۸ به ۱۶۱۰) نشده است و در حال اصلاح به سوی سطح حمایت ۱۵۷۴ است که اگر این سطح حمایت به هر دلیلی شکسته شود و کندل روزانه زیر آن بسته شود زمینه را برای اصلاح بیشتر به سوی سطح حمایت بعدی ۱۵۵۲ فراهم می آورد.

علاوه بر ناتوانی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۵۸۸ قیمت به زیر سطح حمایت ۱۵۷۴ نیز کاهش یافته است و ممکن است که موج نزولی C آغاز شده باشد و قادر است قیمت را به سوی سطح ۱۵۳۴ هدایت کند. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی پس از آنکه نتایج یک تحقیق از ترمیم غیرمنتظره بخش تولیدی ایالات متحده آمریکا گزارش داد و باعث افزایش ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار شد، قیمت جهانی طلا مقداری به نرخهای پایین اصلاح کرده است اما نگرانی ها در مورد شیوع ویروس کرونا در چین و تبعات اقتصادی آن همچنان مانع از کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا شده است.

گزارش موسسه مدیریت عرضه آمریکا (ISM) نشان می دهد که فعالیت های تولیدی در این کشور پس از ۵ ماه کاهش در ماه ژانویه به دلیل افزایش ثبت سفارشات جدید با افزایش همراه بوده است. ارزش سهام در بازارهای آسیا امروز وضعیتی شکننده داشت و سرمایه گذاران محتاط منتظر اقدامات محرک اقتصادی ای هستند که دولت چین ممکن است برای تقویت اقتصاد آسیب دیده خود از ویروس کرونا در دستور کار قرار دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا