تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۱۵۴۸ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۱۵۳۵ (پایین ترین سطح ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰) سقوط کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از رالی صعودی ۱۵۳۵ به ۱۵۹۱ قرار گرفته است که آخرین سد در برابر ریزش قیمت به سوی سطح ۱۵۳۵ شناخته می شود.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

کاهش شدید قیمت جهانی اونس طلا در معاملات دیروز به معنای پیشرفت موج نزولی C که از سطح ۱۵۹۱ آغاز شده می باشد و در این موج انتظار می رود که قیمت آن به سطوح ۱۵۳۴ و ۱۵۱۶ کاهش داشته باشد و هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی تشکیل شده اند.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۵۵۷ و ۱۵۶۳ به هر دلیلی با قدرت شکسته شوند و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود باعث افزایش جزئی قیمت به سطح مقاومت بعدی ۱۵۷۰ خواهد شد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت جهانی اونس طلا در موج نزولی C قرار گرفته است که در این موج به شرط کاهش نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا در چین و بهبود جریانات ریسک پذیری قادر است خود را تا سطح ۱۵۱۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از رالی صعودی ۱۴۵۸ به ۱۶۱۰) پایین بکشاند.

از نظر تحلیل بنیادی دیروز قیمت جهانی اونس طلا ۱٫۵ درصد کاهش یافت که بیشترین افت از اوایل ماه نوامبر سال گذشته تاکنون بود و دلیل آن خروج سرمایه گذاران از خرید طلا برای حفظ سود فعلی بوده است.

امروز تا بدین لحظه و در زمان نگارش این گزارش انتشار اخباری مبنی بر کشف داروی جدید برای درمان کرونا در چین باعث بهبود جریانات ریسک پذیری و کاهش قیمت جهانی اونس طلا شده است.

چین اعلام کرده است به داروی موثری برای معالجه مبتلایان به ویروس کرونا دست یافته اند و از سوی دیگر دانشمندان انگلیسی نیز در دستیابی به واکسن کرونا به موفقیت های بزرگی رسیده اند. با انتشار چنین اخباری احتمال شروع یک حرکت اصلاحی و نزولی برای اونس طلا وجود دارد.

برای امروز پیش بینی می شود، موضوعات جریانات ریسکی تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد و ریسک پذیری بازار (تقاضا برای خرید سهام و ارزهای پر بازده)، مهمترین عامل حرکت نزولی اونس طلا به سوی سطوح ۱۵۴۸ و ۱۵۳۵ باشد که در نمودار مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا