تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز به نظر می رسد که نگرانی بازار در مورد ویروس کرونا در حال افزایش است و این واکنش شدید و سریع در بازار طلا به اخبار کرونا باعث افزایش قیمت جهانی اونس طلا در معاملات هفته ی پیش از سطح حمایت ۱۵۴۸ شده است. آمارها نشان می دهد که رشد اشتغال در بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه گذشته ۲۲۵ هزار مورد بوده که بالاتر از رقم پیش بینی شده ۱۶۰ هزار فرصت شغلی است. نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی و افزایش تعداد تلفات ابتلا به ویروس کرونا موجب شده تا قیمت جهانی اونس طلا همچنان شاهد رشد تا سطح مقاومت ۱۵۷۰ باشد.

افزایش ناگهانی تعداد موارد ابتلا یا اقدامات قرنطینه ای سختگیرانه تر ممکن است قیمت طلا را به نرخهای بالا برساند زیرا شمار قربانیان ویروس کرونا از بیماری سارس فزونی گرفته است. عامل دیگر رشد قیمت جهانی اونس طلا نرخ پایین بهره اتخاذ شده توسط بانک های مرکزی جهان و سیاست های تسهیل کمی ای (QE) است که این بانک های مرکزی در پیش گرفته اند.

با این حال از نظر تحلیل تکنیکال برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن در اطراف سطح مقاومت ۱۵۷۸ به حرکت افزایشی خود پایان دهد و دو مرتبه سطح ۱۵۴۶ (پایین ترین سطح ۵ فوریه ۲۰۲۰) را تاچ کند. حرکت افزایشی قیمت صرفا یک حرکت پول بک به سوی خط روند افزایشی رسم شده در نظر گرفته می شود که به نظر می رسد در حوالی سطح مقاومت ۱۵۷۸ توان افزایشی خود را از دست داده است و در حرکت صعودی تنها در صورت شکست سطح مقاومت ۱۵۷۸ و تثبیت کندل روزانه بالای آن انتظار می رود قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۱۵۹۱ افزایش یابد.

امواج الیوت ویو نشاندهنده توسعه موج نزولی C از سطح ۱۵۹۱ می باشد که در میان مدت می تواند قیمت را تا سطح ۱۵۱۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

بررسی چارت روزانه نیز نشان می دهد که قیمت جهانی اونس طلا در موج نزولی C قرار دارد و در این موج قادر است خود را تا سطح ۱۵۱۶ برساند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۱۴۵۸ به ۱۶۱۰ تشکیل شده است. فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند. این هفته عمده توجهات بازار به اخبار مربوط به ویروس کرونا ، شهادت جرومی پاول رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا و شاخص های قیمت مصرف کنندگان آمریکا (CPI) معطوف شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا