تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۱۵۶۲ را لمس کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۱۵۴۵ سقوط کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۱۵۹۱ تشکیل شده است و قویا پیش بینی می شود که قیمت در این موج به سوی سطح ۱۵۱۶ حرکت کند. با این حال بهتر است در این موج حد تارگت نزولی واقع بینانه را در حدود سطح ۱۵۴۵ در نظر گرفت.

از نظر تحلیل تکنیکال فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۵۷۳ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود موجب تقویت اندک قیمت به سطح مقاومت بعدی ۱۵۸۰ خواهد شد. در نمودار ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های کاهشی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از منظر تحلیل بنیادی به دنبال تقویت ارزش دلار آمریکا به بالاترین نرخهای ۴ ماهه اخیر و تقویت شاخص ها در بازارهای بورس قیمت جهانی اونس طلا امروز نسبت به بالاترین رقم حدود یک هفته گذشته که در اوایل هفته به ثبت رسیده بود کاهش داشته است.

از آنجایی که اونس طلا به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود افزایش ارزش دلار آمریکا سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر گرانتر برسد و در نتیجه تقاضا پایین آمده و قیمت اونس طلا را نیز کاهش می دهد. بطور کل فلزاتی که به دلار آمریکا قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست.

شاخص جهانی ارزش دلار آمریکا از اواخر ماه ژانویه و در اوایل ماه فوریه رو به افزایش بوده است و این یکی از عواملی است که مانع از رشد قیمت جهانی اونس طلا شده است و روند قیمت طلا بستگی به این دارد که بانک های مرکزی چه واکنشی به تاثیرات اقتصادی ویروس کرونا نشان دهند.

در حالی که تعداد کشته های ویروس کرونا از هزار نفر فراتر رفته است ، یکی از مهمترین مشاوران پزشکی چین در مورد این بیماری همه گیر می گوید عفونت ها ممکن است تا ماه آوریل سال میلادی جاری به پایان برسد و تعداد موارد جدید به ویروس کرونا در برخی مناطق این کشور نیز در حال کاهش است.

در ایالات متحده آمریکا، جرومی پاول رئیس بانک فدرال روز آمریکا دیروز به کنگره این کشور گفت که اقتصاد آمریکا در جایگاه خوبی است ، اما تهدید بالقوه ناشی از بیماری همه گیر و نگرانی در مورد سلامت بلند مدت اقتصاد را ذکر کرد و قرار است امروز نیز سخنرانی کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا