تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH0) پیش بینی می شود قیمت آن به سطوح ۵۱٫۵۴ و ۵۲٫۶۵ دلار در هر بشکه صعود کند و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین تایم فریم یک ساعته دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا در حوالی سطح ۴۹٫۶۱ – خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی از یک موج نزولی (۳) – از سطح ۵۹٫۷۳ مورد حمایت قرار گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

این دومین مرتبه ای است که نتوانسته از این سطح حمایت عبور کند و این ناتوانی حاکی از ایجاد یک الگوی صاف در چارت است. از منظر تحلیل تکنیکال این الگو از سه موج تشکیل شده است و موج فعلی c قادر است قیمت نفت خام سبک آمریکا را به محدوده ۵۱٫۵۴ و ۵۲٫۶۵ برساند.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه به هر دلیلی سطح حمایت ۵۰٫۳۴ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود زمینه را برای کاهش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۴۹٫۶۱ فراهم می آورد. در نمودار ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ0) پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۵۵٫۸۴ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۶٫۵۸ افزایش داشته باشد که در چارت بعدی به وضوح مشخص گردیده است.

همانطور که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی از یک موج نزولی ۳ از سطح ۶۵٫۹۸ تشکیل شده است و قیمت نفت برنت دریای شمال توانسته است از سطح مقاومت ۵۴٫۶۵ عبور کند و در حال افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۶٫۵۸ می باشد که این سطح سقف موج فرضی ۴ می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI در چارت یک ساعته اشاره به تقویت بیشتر قیمت دارد. این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۴٫۶۵ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود زمینه را برای فرود قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۵۳٫۶۸ فراهم می آورد.

از منظر تحلیل بنیادی همزمان با رشد شاخص ها در بازارهای بورس امروز قیمت نفت شاهد افزایش است. در صورتیکه اوپک پلاس و روسیه یک طرح جامعه کاهش تولید را ارائه کنند این مساله موجب افزایش قیمت ها خواهد شد.

در بررسی چارت روزانه نیز همانطور که به وضوح دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال با سطح حمایت ۵۳٫۳۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۷۱٫۷۵) روبرو شده است و ممکن است به سوی سطح مقاومت ۵۶٫۹۲ دلار در هر بشکه بازگردد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن