تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH0) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۵۲٫۶۵ دلار در هر بشکه افزایش یابد و این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا سطح مقاومت ۵۱٫۵۴ – خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از یک موج نزولی (۳) از سطح ۵۹٫۷۳ – را شکسته است و سطح مقاومت بعدی بر روی ۵۲٫۶۵ دیده می شود که ممکن است در اطراف این سطح افزایش قیمت پایان یابد.

از نظر تحلیل تکنیکال فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این افزایش قیمت در موج c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۹٫۳۱ (پایین ترین سطح ۴ فوریه ۲۰۲۰) شکل گرفته است و این امواج ممکن است یک الگوی تخت یا صاف (Flat) را تشکیل دهند و نشان می دهد که موج C به سختی می تواند خود را در بالای سطح مقاومت ۵۲٫۶۵ تثبیت کند.

این در حالی است که در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی ۵۰٫۹۷ دیده می شود که اگر این سطح حمایت به هر دلیلی شکسته شود و کندل دو ساعته نیز در زیر آن بسته شود منجر به تضعیف قیمت به ترتیب به سطوح ۵۰٫۳۴ و ۴۹٫۶۱ خواهد شد.

در بررسی چارت روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا در حال برگشت به سوی خط روند پایینی از الگوی گوه یا کنج (Wedge) می باشد و این الگو به تارگت نزولی قیمت در حدود ۴۰٫۲۱ اشاره دارد و از این رو این حرکت پول بک ممکن است در پایین سطح مقاومت ۵۳٫۴۱ – خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی (C) از سطح ۶۶٫۶۰ – پایان یابد و بعد از آن شاهد کاهش قیمت باشیم. در نمودار ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ0) پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۵۵٫۸۴ دلار در هر بشکه را بشکند و در موج ۴ تا سطوح مقاومت بعدی ۵۶٫۵۸ و ۵۷٫۷۸ افزایش داشته باشد.

همانطور که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت ۵۵٫۸۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی از یک موج نزولی ۳ از سطح ۶۵٫۹۸ تشکیل شده است و قیمت نفت برنت دریای شمال توانسته است از سطح مقاومت ۵۴٫۶۵ عبور کند و در موج ۴ حال افزایش به سوی سطوح مقاومت بعدی ۵۶٫۵۸ و ۵۷٫۷۸ می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI در چارت یک ساعته اشاره به تقویت بیشتر قیمت دارد. این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۴٫۶۵ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود زمینه را برای فرود قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۵۳٫۶۸ فراهم می آورد. در تایم فریم یک ساعته همانطور که مشخص گردیده است بعد از تکمیل شدن موج افزایشی ۴ در محدود ه ۵۶٫۵۸ و ۵۷٫۷۸ می بایست منتظر از سرگیری روند کاهشی قیمت در موج ۵ بود.

در بررسی چارت روزانه نیز همانطور که به وضوح دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال با سطح حمایت ۵۳٫۳۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۷۱٫۷۵) روبرو شده است و این سطح حمایت باعث برگشت قیمت به سوی خط روند پایینی از الگوی نزولی گوه یا کنج (Wedge) گردیده است.

هر چند این الگو به تارگت نزولی ۴۳٫۶۳ اشاره دارد اما ممکن است به خاطر حمایت قیمت در سطح ۵۳٫۳۵ مقداری به سوی سطح مقاومت ۵۶٫۹۲ بازگردد و در اطراف این سطح یا سطح مقاومت ۵۷٫۷۱ دلار در هر بشکه (پایین ترین سطح ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰) پیش بینی می شود این حرکت پول بک پایان یابد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن