تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل دیروز هنوز معتبر است و تا زمانیکه قیمت آن پایین سطح مقاومت ۱۵۸۰ تثبیت شده است پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح حمایت ۱۵۶۲ را لمس کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۱۵۴۵ کاهش یابد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۱۵۶۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۱۵۹۱ قرار گرفته است و قویا پیش بینی می شود که قیمت در این موج به سوی سطح ۱۵۱۶ حرکت کند. با این حال بهتر است در این موج حد تارگت نزولی واقع بینانه را در حدود سطح ۱۵۴۵ در نظر گرفت.

از نظر تحلیل تکنیکال فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت جهانی اونس طلا با سطح مقاومت ۱۵۷۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۴۵۸ به ۱۶۱۰) مواجه است و چنانچه کندل روزانه بالای آن بسته شود اولین علامت از الگوی ادامه دهنده افزایشی است که نشانه ی تایید آن شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۸۰ می باشد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۵۵۲ شکسته شود نشاندهنده وارونه شدن روند صعودی آغاز شده از سطح ۱۱۵۹ (پایین ترین سطح ۱۶ اوت ۲۰۱۸) خواهد بود. در نمودار ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های کاهشی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از منظر تحلیل بنیادی همانطور که دیروز گفته شد بدنبال افزایش تعداد موارد جدید ویروس کورنا در چین در حالیکه پیشتر امید آن نسبت به کندتر شدن اپیدمی آن می رفت قیمت جهانی طلا از اطراف سطح حمایت ۱۵۶۲ افزایش یافت و سرمایه گذاران را به سوی دارایی های مطمئن و امن هدایت کرد و هم اکنون با سطوح مقاومت ۱۵۷۸ و ۱۵۸۰ مواجه است.

با توجه به افزایش شاخص جهانی دلار آمریکا به بالاترین نرخهای ۴ ماهه اخیر از آنجایی که اونس طلا به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود افزایش ارزش دلار آمریکا سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر گرانتر برسد و در نتیجه تقاضا پایین آمده و قیمت اونس طلا را نیز کاهش می دهد. بطور کل فلزاتی که به دلار آمریکا قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست.

شاخص جهانی ارزش دلار آمریکا از اواخر ماه ژانویه و در اوایل ماه فوریه رو به افزایش بوده است و این یکی از عواملی است که مانع از رشد قیمت جهانی اونس طلا شده است و روند قیمت طلا بستگی به این دارد که بانک های مرکزی چه واکنشی به تاثیرات اقتصادی ویروس کرونا نشان دهند. با توجه به کندی رشد اقتصادی جهانی ، بازده منفی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و سیاست های پولی ارزان در سرتاسر جهان ، سرمایه گذاران اکنون به دنبال اطلاعاتی در مورد تأثیر اقتصادی اپیدمی کورون ویروس هستند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا