تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۵۹۳ افزایش داشته باشد و این حرکت صعودی را بررسی الگوی گوه یا کنج (Wedge) و تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین به وضوح نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا به بالای الگوی گوه یا کنج رسیده است که به عنوان یک الگوی ادامه دهنده افزایشی تایید شده است و به هدف افزایشی ۱۶۳۰ اشاره دارد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۱۶۱۰ به ۱۵۳۵ هدف افزایشی واقع بینانه برای اونس طلا را در حدود سطح ۱۵۹۳ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی) نشان می دهد و این در حالی است که در حرکت نزولی اولین سطح حمایت بر روی ۱۵۸۲ وجود دارد و چنانچه کندل دو ساعته در زیر آن بسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطوح ۱۵۷۳ و ۱۵۶۴ می شود.

در بررسی چارت روزانه قیمت جهانی اونس طلا در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۱۵۸۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۴۵۸ به ۱۶۱۰) می باشد و چنانچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۱۶۱۰ خواهد شد.

از نظر تحلیل بنیادی بدنبال تاثیر چشمگیر مالی ویروس کرونا در چین و هشدار درآمدی شرکت آیفون سازنده اپل قیمت جهانی اونس طلا به بالاترین نرخهای دو هفته اخیر صعود کرده است. نگرانی ها از تاثیرات اقتصادی ویروس کرونا که بر بازارهای بورس بین الملل سایه افکنده موجب تقویت بیشتر قیمت جهانی طلا شده است و این در حالی است که ارزش دلار آمریکا به بالاترین نرخهای ۴ ماهه اخیر افزایش یافته است. سرمایه گذاران در حال حاضر بسیار نگران تأثیر اقتصادی ویروس کرونا و همچنین بر احساسات تجاری و تقاضای مصرف کننده هستند.

اپل برای سه ماه اول امسال به دلیل اختلال در چین به خاطر ویروس کرونا و تقاضای ضعیف از بازار چین ، نسبت به کاهش میزان درآمد فصلی خود برای سه ماهه اول سال میلادی جاری هشدار داد. اپل یکی از بزرگترین شرکت های غربی است که در اثر این بیماری همه گیر صدمه دیده است.

این هفته بحث های مربوطه در خصوص چشم انداز نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در صورتجلسه اهمیت خاصی دارد و فردا شب بسته به اینکه جزئیات صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا چه باشد قیمت جهانی اونس طلا نیز واکنش نشان خواهد داد. بطور معمول تقریبا بیست روز پس از نشست، صورتجلسه این نهاد اعلام می شود که در بعضی مقاطع اهمیت آن از بیانیه صادر شده پس از جلسه بیشتر است.

بازار بسیار علاقه مند است تا بداند در این جلسه چه رفته است. چه مباحثی مطرح شده ؟ و آرای اعضای این نهاد در خصوص چشم انداز نرخ بهره چگونه بوده است؟ روشن شدن این سوالات می تواند از نظر تحلیل بنیادی روند قیمت جهانی اونس طلا را بعد از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) تا حدود زیادی مشخص کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا