تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH0) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۱٫۵۴ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطوح حمایت بعدی ۵۰٫۹۷ و ۴۹٫۶۱ کاهش داشته باشد. همانطور که در چارت پایین به وضوح دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از یک موج نزولی (۳) از سطح ۵۹٫۷۳ تشکیل شده است.

قیمت نفت خام سبک آمریکا چندین مرتبه در شکست سطح مقاومت ۵۲٫۶۵ ناموفق بوده است و این ناتوانی قیمت در عبور از این سطح مقاومت به معنای تکمیل شدن موج افزایشی آغاز شده از سطح ۴۹٫۴۲ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه ۲۰۲۰) می باشد. از نظر تحلیل تکنیکال در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۵۲٫۶۵ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سطوح ۵۳٫۴۷ و ۵۴٫۶۷ خواهد شد.

در بررسی چارت روزانه موج افزایشی قیمت صرفا یک موج پول بک به سوی خط روند پایینی از الگوی گوه کاهشی است که به هدف نزولی ۴۰٫۲۱ اشاره دارد. بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج نزولی (C) قرار گرفته است که در این موج می تواند قیمت را تا سطح ۴۵٫۲۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) پایین بکشاند و موج افزایشی فعلی بعید به نظر می رسد که بتواند خود را به سطح ۵۳٫۴۱ برساند. در نمودار ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ0) پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب سطوح ۵۶٫۵۸ و ۵۵٫۸۴ سقوط کند و این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۷٫۷۸ به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از یک موج نزولی ۳ از سطح ۶۵٫۹۸ تشکیل شده است و عدم توانایی قیمت در شکست این سطح مقاومت به معنای تکمیل شدن موج افزایشی آغاز شده از سطح ۵۳٫۱۱ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه ۲۰۲۰) می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی گپ بین روزهای ۳۱ ژانویه و ۳ فوریه ۲۰۲۰ به عنوان مقاومت قیمت عمل کرده اند که توسط سطح ۵۷٫۷۸ مانع از هر گونه تقویت بیشتر قیمت شده است. بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که موج افزایشی در قالب یک موج ۴ صورت گرفته است که بعد از آن می بایست منتظر کاهش قیمت در موج ۵ باشیم. در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۵۷٫۷۸ با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۸٫۹۰ خواهد شد.

در بررسی چارت روزانه این موج افزایشی صرفا یک موج پول بک به سوی خط روند پایینی از الگوی گوه نزولی است که به هدف نزولی ۴۳٫۶۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۷۱٫۷۵) اشاره دارد.

این حرکت پول بک به احتمال زیاد به نظر می رسد در حوالی سطح ۵۷٫۷۱ دلار در هر بشکه (پایین ترین سطح ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰) پایان یابد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن