تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح ۱۶۱۴ را تاچ کند و این موضوع را بررسی الگوی گوه و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین به وضوح نشان داده است و این محتمل ترین سناریوی حرکت امروز بازار است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین به وضوح دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا با قدرت به بالای الگوی گوه یا کنج (Wedge) دست یافته است که به عنوان یک الگوی ادامه دهنده افزایشی مورد تایید قرار گرفته است و این حرکت به هدف افزایشی در حدود ۱۶۳۹ اشاره دارد که شرط آن شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۱۶۱۴ می باشد در غیر این صورت ممکن است از نزدیکی سطح مقاومت ۱۶۱۴ شاهد حرکات اصلاحی باشیم.

در چارت تایم فریم یک ساعته بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از رالی صعودی ۱۵۶۱ نشان می دهد که سطح مقاومت قیمت در سطح ۱۶۰۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) با قدرت شکسته شده است و شکسته شدن این سطح مقاومت به منزله ی صعود قیمت به سطوح مقاومت بعدی ۱۶۱۳ و ۱۶۱۴ خواهد بود. این در حالی است که در حرکت نزولی سطوح حمایت بر روی ۱۶۰۲ و ۱۵۹۸ دیده می شوند که اگر به هر دلیلی امروز با قدرت شکسته شود منجر به تضعیف قیمت آن به سطوح ۱۵۹۱ و ۱۵۸۳ می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در بررسی چارت روزانه نیز قیمت جهانی اونس طلا توانسته است به بالای سطح مقاومت ۱۵۹۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی از یک رالی صعودی از سطح ۱۲۶۵) برسد و هم اکنون در حال تلاش برای شکست سطح مقاومت ۱۶۱۴ و افزایش قیمت به سوی سطح ۱۶۳۹ یعنی به ترتیب به خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی و ۲۰۰ درصدی می باشد که در چارت روزانه به وضوح مشاهده می فرمائید.

از نظر تحلیل بنیادی دیشب در صورتجلسه بانک فدرال رزرو آمریکا مشخص گردید که مقامات سیاست گذاری پولی به صورت محتاطانه ای نسبت به توانایی خود برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره در سال جاری خوش بینی هستند هر چند که آنها به ریسک های جدید ناشی از ویروس کرونا در چین اذعان داشتند. در سایر تحولات ارزش دلار آمریکا در مقابل سبدی از ارزهای اصلی بازار به بالاترین نرخهای خود در طی سه ساله اخیر صعود کرده است و این در حالی است که ارزش ین ژاپن به کمترین نرخهای نه ماهه اخیر سقوط کرده است.

آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۹۳۱٫۵۹۷ تن افزایش یافت و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد. در هفته‌های اخیر نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی باعث شده سرمایه‌ گذاران به سمت دارایی‌های امن و مطمئن ترغیب شوند.

منحنی بازدهی اوراق قرضه سه‌ ماهه و بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا، طی شبانه ‌روز گذشته معکوس شده است که نشانه ناامیدکننده دیگری از افزایش احتمال وقوع رکود اقتصادی است. هنوز پیش‌بینی پیامدهای اقتصادی شیوع این ویروس مشخص نیست با با بی ‌ثبات شدن بازارهای سرمایه ، سرمایه ‌گذاران به ‌سوی دارایی ‌های امن از جمله طلا روی آورده‌ اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا