تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ0) پیش بینی می شود قیمت آن از سطح مقاومت ۵۳٫۸۷ دلار در هر بشکه عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۵٫۰۱ افزایش داشته باشد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۹٫۴۲ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه ۲۰۲۰) می باشد و توانسته است در این موج به بالای سطح مقاومت ۵۳٫۱۷ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۶۵٫۶۵ به ۴۹٫۳۱) برسد.

براساس این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت ، قیمت نفت خام سبک آمریکا ممکن است تا سطح مقاومت ۵۵٫۵۵ صعود کند با این حال بهتر است حد تارگت افزایشی واقع بینانه در حدود سطح ۵۵٫۰۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی از موج c) در نظر گرفت.

سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۳٫۸۷ منجر به تشکیل یک حرکت اصلاحی نزولی شده که به باور ما برای امروز این حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۵۳٫۱۶ خواهد بود اما اگر قیمت به هر دلیلی به زیر این سطح حمایت کاهش یابد نه تنها به معنای فرود قیمت به سطح ۵۲٫۳۸ خواهد بود بلکه تاییدی در جهت تکمیل شدن موج افزایشی آغاز شده از سطح ۴۹٫۹۲ می باشد.

در بررسی چارت روزانه افزایش چشمگیر روز گذشته ، قیمت را به بالای سطح مقاومت ۵۳٫۳۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۵٫۶۵) رسانده است و این افزایش قیمت ممکن است تا سطح مقاومت بعدی ۵۵٫۷۱ نیز امتداد داشته باشد. در نمودار ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۷٫۴۵۹ میلیون بشکه به میزان ۲٫۴۹۴ میلیون بشکه تغییر داشته باشد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ0) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۶۰٫۲۲ صعود کند و این حرکت افزایشی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت تایم فریم یک ساعته به وضوح نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در یک موج a در حال حرکت است که پنجمین موج از یک الگوی زیگزاگ دو قلو فرض شده است. بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن مبتنی بر موج اول که به نام موج a مشخص گردیده است نشانگر افزایش بیشتر قیمت آن به سوی سطح ۶۰٫۲۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) می باشد.

در بررسی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۶۶ به ۵۳٫۱۱ به هدف بالاتر یعنی سطح ۶۱٫۰۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) برای قیمت نفت برنت دریای شمال اشاره کرده است و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۸٫۹۸ شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت آن به سطوح ۵۸٫۶۸ و ۵۸٫۲۱ می شود که در چارت مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در بررسی چارت روزانه افزایش اخیر قیمت صرفا به عنوان یک موج پول بک به سوی الگوی گوه یا کنج نزولی در نظر گرفته می شود که این خود نشانگر هدف نزولی در حدود سطح ۳۸٫۷۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۷۵٫۶۰) می باشد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال هر گونه پول بک قوی تر از حد انتظارات می تواند این الگوی گوه را بی اعتبار کند و دسترسی به هدف ۳۸٫۷۹ مشکوک به نظر می رسد و در این شرایط باید به طور موقت در این سناریوی نزولی تجدید نظر کرد زیرا می تواند هدف افزایشی ۶۱٫۵۴ دلار در هر بشکه را به همراه داشته باشد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن