تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب به سطوح ۱۶۳۹ و ۱۶۶۶ افزایش یابد و این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی مثلث در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح مقاومت ۱۶۱۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی از روند صعودی ۱۲۶۵) رسیده است و سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۶۳۹ وجود دارد که اگر با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۱۶۶۷ خواهد شد.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این الگوی مثلث به عنوان یک الگوی ادامه دهنده صعودی تایید شده است که نشانگر هدف های افزایشی به ترتیب ۱۶۳۹ و ۱۶۶۷ می باشد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته در زیر سطح حمایت ۱۶۱۴ می بایست منتظر کاهش جزئی و کوتاه قیمت به سطح حمایت بعدی ۱۵۹۵ بود که تحقق این سناریو برای امروز با توجه به تثبیت قیمت در بالای سطح ۱۶۱۴ بعید به نظر می رسد.

بنابراین برای امروز در چارت تایم فریم یک ساعته از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت ویو ، قیمت جهانی اونس طلا در موج ۳ در حال افزایش است که در این موج می تواند خود را به ترتیب به سطوح ۱۶۳۲ و ۱۶۳۹ برساند که هر یک از این سطوح در نمودار یک ساعته به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی قرار دارند. در نمودار های پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از منظر تحلیل بنیادی در حالی که سرمایه گذاران مضطرب به دلیل نگرانی از تبعات اقتصادی ویروس کرونا به سمت بازار طلا روی آورده اند قیمت جهانی اونس طلا به بالاترین نرخهای ۷ ساله گذشته صعود کرده است و راه را برای تقویت بیشتر خود فراهم ساخته است.

بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول (IMF) ویروس کرونا که باعث اختلال در رشد اقتصادی کشور چین شده و به سایر کشورها نیز گسترش یافته است، ممکن است روند ترمیمی بسیار شکننده پیش بینی شده برای اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ را از مسیر خود خارج کند و تقاضا برای خرید طلا را افزایش دهد.

افزایش دوباره قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح مقاومت ۱۶۱۴ با نگرانی از شیوع شدید ویروس کرونا موج جدید افزایشی را در بازارها ایجاد کرده است که می توند برای قیمت جهانی اونس طلا تارگت های افزایشی ۱۶۳۹ و ۱۶۶۶ را مشخص سازد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا