تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ0) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۳٫۱۶ دلار در هر بشکه را لمس کند و در صورت شکسته شدن آن تا سطح حمایت بعدی ۵۲٫۳۸ کاهش یابد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۵۳٫۱۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از یک موج صعودی c از سطح ۵۰٫۸۸ تشکیل شده است و از دیدگاه تحلیل تکنیکال بعد از عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۵۴٫۵۸ این موج تکمیل شده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا به زیر خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۵۰٫۸۸ کاهش یافته است که این شکست خط روند به معنای تکمیل شدن موج افزایشی c تلقی می شود و در همین حال قیمت آن نیز به پایین سطح حمایت ۵۳٫۸۷ رسیده است و سطح حمایت بعدی بر روی ۵۳٫۱۶ دیده می شود که در چارت تایم فریم یک ساعته به وضوح مشاهده می فرمائید.

این در حالی است که در حرکت صعودی برای امروز چنانچه به هر دلیلی سطح مقاومت ۵۳٫۸۷ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۴٫۵۸ خواهد شد.

در بررسی چارت روزانه نیز این افزایش قیمت بیشتر شبیه به یک حرکت پول بک به سوی الگوی گوه یا کنج (Wedge) می باشد و الگوی ستاره دنباله دار (Shooting star)  در چارت اشاره به تکمیل شدن این حرکت پول بک دارد. در نمودار ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ0) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۵۸٫۲۱ اصلاح کند و این حرکت را تکمیل شدن موج افزایشی قیمت از سطح ۵۶٫۳۰ (پایین ترین سطح ۱۸ فوریه ۲۰۲۰) نشان داده است. همانطور که در چارت دیده می شود افزایش قیمت در یک موج a یعنی پنجمین موج از الگوی فرض شده زیگزاگ دو قلو شکل گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج در حوالی سطح مقاومت ۶۰٫۲۲ به پیک و سقف قیمت خود رسیده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از موج اول یعنی موجa  می باشد. از دیدگاه تحلیل بنیادی ویروس کرونا در حال گسترش بیشتر در خارج از چین است و تولید کنندگان عمده نفت هنوز اقدامی را برای کاهش بیشتر تولید و تقویت بازار صورت نداده اند و به همین خاطر قیمت نفت امروز شاهد حرکت اصلاحی نزولی است.

براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود رالی افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال در یک کانال صعودی شکل گرفته است که پس از برخورد به سقف کانال اشاره به کاهش قیمت به سطح ۵۸٫۲۱ یعنی نزدیک به کف کانال دارد. در چارت یک ساعته واگرایی کاهشی در اندیکاتور RSI نشانگر خسته شدن رالی افزایشی است که می تواند باعث تشکیل حرکت اصلاحی نزولی شود.

در بررسی چارت روزانه نیز افزایش قیمت در روزهای اخیر بیشتر شبیه به یک پول بک به سوی خط روند افزایشی رسم شده می باشد و به نظر می رسد که این پول بک به پایان رسیده باشد و قیمت آن ممکن است به سوی سطح ۵۷٫۱۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۷۵٫۶۰) برگردد.

در چارت روزانه به باور ما کاهش قیمت به زیر سطح ۵۷٫۱۹ سیگنالی در جهت استمرار موج نزولی C با هدف ۵۲٫۸۵ دلار در هر بشکه صادر خواهد کرد.  در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن