تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن تا زمانیکه زیر سطح مقاومت ۱۶۸۳ در نوسان است مقداری برای تجمیع انرژی به سوی سطوح ۱۶۵۷ و ۱۶۵۰ اصلاح نماید. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۶۸۳ در چارت روزانه بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۲۳٫۶ درصدی از یک روند صعودی از سطح ۱۲۶۵ قرار گرفته است و این عدم توانایی در شکست این سطح همراه با شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۶۶ شده است و سطح حمایت بعدی بر روی ۱۶۳۹ دیده می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه کندل روزانه قیمت جهانی اونس طلا در معاملات امروز بالای سطح مقاومت ۱۶۶۶ بسته شود می تواند موجب تقویت قیمت آن به ترتیب به سطوح ۱۶۸۳ و ۱۷۱۰ شود. در بررسی چارت یک ساعته این شکاف و گپ قیمت به نظر می رسد که مانند یک شکاف خسته باشد که به طور کلی در انتهای یک رالی افزایشی ظاهر می شود و ستاره دنباله دار نیز یک سیگنال معکوس نزولی صادر کرده است.

این نشانه ها به همراه الگوی واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته RSI همگی به این موضوع اشاره دارند که رالی افزایشی قیمت جهانی اونس طلا که از سطح ۱۵۶۱ آغاز گردیده تکمیل شده است که در نمودار زیر به روشنی دیده می شود.

این رالی افزایشی در قالب یک موج ۳ شکل گرفته است و بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن سطح حمایت قیمت را بر روی ۱۶۵۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۲۳٫۶ درصدی) نشان می دهد که اگر شکسته شود باعث کاهش قیمت آن به سطوح ۱۶۵۰ و ۱۶۳۹ می شود. در نمودار ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی نیز قیمت جهانی اونس طلا به بالاترین نرخهای خود از ماه فوریه ۲۰۱۳ به این سو افزایش یافته است که عمده دلیلی آن عمیق تر شدن نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا خارج از چین می باشد که این امر باعث هجوم سرمایه گذاران به سوی دارایی های مطمئن نظیر طلا شده است.

گسترش سریع ویروس کرونا در چند کشور دیگر به جز چین موجب نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به کاهش رشد اقتصاد جهانی در بازارهای مالی شده است. تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا طی روزهای اخیر در کشورهای کره جنوبی، ایتالیا و سایر کشورها رو به افزایش گذاشته است.

از سوی دیگر ورود سرمایه ها به سمت شرکت SPDR GLD Trust (که یکی از بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری خرید طلا است)، امروز در اوایل معاملات آسیا موجب حرکت صعودی طلا تا سطح ۱۶۷۸ دلار در هر اونس شده است. باید توجه داشت که یکی از عوامل اصلی تعیین قیمت طلا، نوسانات خرید طلا توسط صندوق های سرمایه گذاری (ETF) و تغییرات میزان نرخ بهره یا بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا است.

با کاهش میزان بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به پایین ترین نرخهای ۵ ماهه گذشته، جذابیت خرید دارایی های مطمئن و  امن نظیر طلا بیشتر و بیشتر می شود و برای امروز باید دید این تقاضا آنقدر زیاد است که سرمایه گذاران را مجاب به تثبیت کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۱۶۶۶ و صعود قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۶۸۳ دلار در هر اونس نماید یا خیر. در تقویم اقتصادی خبر خاصی از آمریکا اعلام نخواهد شد و تنها لورتا مستر از اعضای بانک مرکزی آمریکا سخنرانی ایراد خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا